زائران اربعین؛ اشاعه‌دهنده فرهنگ عاشورایی
کد خبر: 3736705
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹

زائران اربعین؛ اشاعه‌دهنده فرهنگ عاشورایی

گروه اجتماعی - مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: تمامی زائران به نوعی سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و برای اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی و توسعه فرهنگ عاشورایی هستند که امیدواریم از این ظرفیت استفاده شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، خلیل همایی‌راد، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان دیروز سه‌شنبه، 16 مرداد در جلسه ستاد استانی اربعین موضوع حمل و نقل را یکی از محورهای مهم دانست و گفت: باید اتوبوس به میزان لازم وجود داشته باشد، همچنین از ظرفیت حمل و نقل هوایی نیز استفاده شود، باید مدنظر داشت که کرایه‌های حمل و نقل منطقی باشد و از ایجاد بازار سیاه کرایه‌ها جلوگیری شود.
وی با بیان این مطلب که تأمین امنیت و پارکینگ برای ناوگان جاده‌ای نیز مورد توجه قرار گرفته است، افزود: ثابت بودن نرخ کرایه‌ها در چهارچوب مشارکت وتعامل رانندگان و صنف مربوطه حاصل می‌شود زیرا این یک عمل معنوی است.
مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان به نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: می‌تواند برنامه‌ریزی برای استفاده از بستر فضای مجازی از جمله صدا و سیما انجام شود.
وی مردمی بودن ستاد اربعین کشور را از رویکردهای این ستاد نام‌برد و بیان کرد: مردمی بودن منافاتی با نظم بخشیدن ندارد و اقدامات مردمی بایستی در چهارچوب قانون و به شکلی منظم انجام شود.
همایی‌راد با بیان این مطلب که از ظرفیت شهرداری‌ها استفاده شود، عنوان کرد: در سال‌جاری باید ورودی و خروجی و همچنین در مرز نیز قرارگاه مرکزی ایجاد تا عبور و مرور زائرین را کنترل کنند.
وی زائرین را سفیران فرهنگی استان دانست و بیان کرد: تمامی زائران به نوعی سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و برای اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی و توسعه فرهنگ عاشورایی هستند که امیدواریم از این ظرفیت استفاده شود.
انتهای پیام

captcha