فعالیت‌های جهاد‌دانشگاهی قابل تقدیر و افتخار است
کد خبر: 3736848
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
آقازاده:

فعالیت‌های جهاد‌دانشگاهی قابل تقدیر و افتخار است

گروه سیاسی - استاندار مرکزی گفت: فعالیت های جهاد دانشگاهی و سایر مراکز علمی استان قابل تقدیر و افتخار است.

فعالیت‌های جهاد‌دانشگاهی قابل تقدیر و افتخار است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید علی آقازاده، استاندار مرکزی، عصر امروز ۱۶ مرداد ماه در جلسه شورای اداری استان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در کل کشور و در استان فعالیت های خوبی در علوم جدید انجام داده است.
وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی توانسته اقدامات خوبی را در زمینه درمان ناباروری زوجین انجام دهد به طوری که بیش از ۹۰ درصد افراد با هزینه جزیی خدمات مناسبی را از مرکز فوق تخصصی ناباروری جهاد دانشگاهی دریافت می کنند و نسبت به پنج سال گذشته از مراجعه افراد به شهرهای مجاور برای دریافت خدمات درمانی کاسته شده است.
استاندار مرکزی بیان کرد: شاخصه های اقتصادی، اجتماعی و عمرانی استان مرکزی در چهار ماهه نخست سال جاری نشان دهنده بهبود شرایط و وضعیت در مقایسه با چهار ماهه نخست سال ۹۶ است.
آقازاده گفت: صادرات غیر نفتی استان در چهارماه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته از رشد ۱۸ درصدی برخوردار بوده است به طوری که ۳۶۷ میلیون دلار صادرات غیر نفتی استان بوده است که در نوع خود بی نظیر و این ۱۸ درصد نشان از رشد تولید، مسیر تولید، صنعت و بالندگی استان است و از موفقیت های استان مرکزی به‌ شمار می رود.
وی بیان کرد: در بخش کشاورزی به رغم بحران آبی و کمبود بارش در استان، نسبت به سال گذشته تولید گندم افزایش پیدا کرده است و این نشان دهنده همت تمامی افراد در بخش کشاورزی، صنعت و شرکت های دانش بنیان است .
استاندار مرکزی بیان کرد: فعالیت های دانش بنیان توسط جوانان و دانشمندان کشور نسبت به گذشته قابل قیاس نیست و نشان دهنده هدف متعالی انقلاب است و همواره در این مسیر حرکت می کنیم.
آقازاده افزود: امیدواریم از شرکت های دانش بنیان استان حمایت های لازم صورت پذیرد.
وی گفت: در زمینه پروژه های عمرانی سال ۹۷ در چهار ماهه نخست سال جاری ۴۷ درصد از مجموع اعتبارات تخصیص یافت این در حالی است که در کل سال ۹۶ تنها ۴۲ درصد تخصیص پیدا کرده بود.
استاندار مرکزی بیان کرد: امروز اولین روز تحریم های مرحله اول آمریکا است و به کوری چشم دشمنان شاهد تثبیت قیمت ارز و طلا بوده ایم و به طور حتم ادامه پیدا می کند.
آقازاده بیان کرد: در چهارماه نخست سال جاری به نسبت بودجه مصوب ما در درآمدهای عمومی کشور در نفت و مالیات نسبت به سال گذشته درآمد بیشتری داشتیم.
وی گفت: اگر انسجام و وحدت ملی در درون کشور توسط تمامی افراد جامعه ایجاد شود، می توان توطئه ها و تهدیدهای بزرگ تری را که کشور با آن روبروست، پشت سر گذاشت.
استاندار مرکزی بیان کرد: همانطور که ریاست محترم جمهور اعلام کرد، تا پایان فروردین سال ۹۸ قیمت دلار و ارز برای کالاهای اساسی ثابت خواهد بود و این مهم می تواند آرامشی را در بازار ایجاد کند.
آقازاده اظهار کرد: سیاست های جدید دولت و بسته اقتصادی جدید دولت که از روز گذشته اجرایی شده است، نشان دهنده عزم و وحدت ملی است امیدواریم به سرعت بتوان به آن دست پیدا کرد.
وی گفت: در استان مرکزی خبرهای خوبی از پیشرفت ها و اتمام پروژه های عمرانی در سال ۹۷ وجود دارد و این پروژه ها را به مرور تا پایان سال آماده کرده و به بهره برداری رسانده و در خدمت مردم قرار می دهیم و بعنوان یکی از شاخصه هایی است که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در سالی که این گونه انقلاب مورد هجمه های مختلف قرار گرفته است، در استان و سایر استان ها اتفاق خواهد افتاد.
استاندار مرکزی بیان کرد: امروز اولین ارتباط مستقیم شورای اداری استان با شهرستان ها را برقرار نمودیم، این ارتباط مستقیم و فعالیت های مربوط به فناوری در راستای تدابیر سیاست های دولت تدبیر و امید است. امروز این سامانه در صرفه جویی هزینه ها و کاهش رفت و آمدها، ارایه خدمات بهتر به مردم استان موثر واقع شود.
انتهای پیام

captcha