۹۶.۱ درصد مردان جامعه هدف کهگیلویه و بویراحمد باسواد هستند
کد خبر: 3736863
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲

۹۶.۱ درصد مردان جامعه هدف کهگیلویه و بویراحمد باسواد هستند

گروه اجتماعی ـ مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۶.۱ درصد مردان و ۸۹.۴ درصد زنان جامعه هدف این استان باسواد هستند.

۹۶.۱ درصد مردان جامعه هدف کهگیلویه و بویراحمد باسواد هستند

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، هادی زارع‌پور، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، ۱۶ مردادماه در نشست خبری اظهار کرد: رسانه‌ها در اطلاع رسانی باید حق گویی، حق محوری و حق جویی را اساس کار خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه کار خبرنگاران ارزشمند است و رسانه‌ها بجای تاریخ نشسته‌اند، افزود: مطبوعات و رسانه‌ها مربی جامعه هستند و به نوعی در جامعه مربیگری می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خبرنگاران واقعیت‌‎ها را منصفانه و عادلانه منعکس کنند و وحدت و انسجام را سر لوحه کار خود قرار دهند.
زارع‌پور اضافه کرد: براساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت استان ۷۱۳هزار و ۵۲ نفر بوده که ۴۷۱هزار و ۱۵۲ نفر جمعیت هدف بین ۱۰ تا ۴۹ سال هستند.
وی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۴۳۷ هزار و ۴۶ نفر باسواد هستند که سهم مردان استان ۹۶.۱ درصد و سهم زنان ۸۹.۴ درصد است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بالاترین باسوادی استان را شهرستان گچساران با ۹۶.۶ درصد و پایین ترین باسوادی را شهرستان کهگیلویه با احتساب بخش چاروسا و دیشموک با ۸۸.۲ دارند.
زارع‌پور تصریح کرد: طرح پایلوت ارتقای شاخص‌های باسوادی را در شهرستان کهگیلویه اجرا خواهیم کرد در حالی که میانگین باسوادی در سطح کشور ۹۴.۷ درصد است.
وی ابراز کرد: عملکرد سواد آموزی این استان در سال ۹۶ - ۹۷ در ۱۶ شاخص رتبه دوم را کسب کرده‌ایم که در ۱۱ شاخص از میانگین کشور بالاتر هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در حوزه سواد آموزی برای سال۹۷-۹۸ برنامه ای را تدوین و عملیاتی کرده ایم و به تصویب شورای آموزش و پرورش استان رسید.
زارع‌پور با اشاره به طرح‌های در دست اجرا آموزش و پرورش در زمینه سواد آموزی، افزود: طرح خواندن در خانواده، حلقه‌های کتاب و کتابخوانی، مراکز یادگیری، طرح نماز کلید و طرح توسعه سوادآموزی زنان و دختران عشایر استان از جمله طرح‌های آموزش و پرورش استان در سال ۹۷- ۹۸ است.
وی اضافه کرد: طی یک سال گذشته ۸ مرکز یادگیری در سطح استان راه اندازی شده است و امسال ۸ مرکز دیگر ایجاد می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: طرح توسعه سواد آموزی زنان و دختران عشایر استان را طی سالجاری اجرا خواهیم کرد که ۵۰ نفر را برای اجرای این طرح آموزش داده ایم.
زارع‌پوریادآور شد: حجم ابلاغی استان کهگیلویه و بویراحمد از سوی وزارت ۵۶۳۵ نفر برای باسوادی در سال ۹۷ ابلاغ شده است.
انتهای پیام

captcha