ساخت و بازسازی ۶۸۲ واحد مسکونی مددجویان زلزله‌زده خراسان‌شمالی
کد خبر: 3736996
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

ساخت و بازسازی ۶۸۲ واحد مسکونی مددجویان زلزله‌زده خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: این نهاد اقدام به ساخت ۶۸۲مسکن شهری و روستایی برای خانوارهای آسیب‌دیده در زلزله کرده است.

ساخت و بازسازی ۶۸۲ واحد مسکونی مددجویان زلزله‌زده خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا ازخراسان‌شمالی، به نقل ازروابط عمومی کمیته امداد استان، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی با اینکه در زلزله اردیبهشت‌ماه سال گذشته یک هزار و ۱۳۹ واحد مسکونی مددجویان در شهرستان‌های بجنورد و مانه سملقان آسیب دیدند، گفت: از مجموع واحدها مسکونی آسیب‌دیده ۹۶۱ واحد نیازمند تعمیرات و بهسازی و ۱۷۸ واحد نیز نیازمند احداث شناسایی شدند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۸۲ مورد خدمات عمرانی به خانوارهای مددجوی این استان ارائه‌شده است، افزود: درمجموع برای این واحدها پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه ۱۴۷ واحد مسکونی به مددجویان زلزله‌زده در استان تحویل داده شده است،ادامه داد: هم‌اکنون ۳۰ واحد مسکونی نیز بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تأمین بودجه تمامی آن به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی مجموع اعتبار هزینه شده برای ساخت واحدهای مسکونی خانوارهای آسیب‌دیده در زلزله را نیز چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد،گفت: این اعتبارات از منابع بلاعوض و داخلی کمیته امداد این استان و منابع قرض‌الحسنه بنیاد مسکن اختصاص‌یافته است که امیدواریم با همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کار اتمام این واحدها شتاب بگیرد.
وی یادآورشد: دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل بیمه حوادث به خانوارهای مددجو زلزله‌زده این نهاد اختصاص پیدا کرد که تمامی آن برای تعمیرات و ساخت واحدهای مسکونی هزینه شده است.
اهرابی با اشاره به اینکه برنامه عمرانی مسکن در سال گذشته ۱۵۰ درصد رشد شده است، افزود: برنامه سال گذشته انجام یک هزار و ۵۵۰ خدمات عمرانی بود که درنهایت دو هزار و ۳۲۶ مورد خدمات به خانوارهای مددجو ارائه شد.
وی سرانه تأمین مسکن مددجویان روستایی را ۲۰ میلیون تومان و شهری ۳۵ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: سهم کمیته امداد در تأمین قیمت تمام‌شده مسکن روستایی ۷۵ درصد و مسکن شهری ۴۵ درصد است.

captcha