برگزاری جشنواره فعالان قرآن و عترت دانشجویی وزارت بهداشت در کرمانشاه
کد خبر: 3737135
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
15 تا 18 شهریورماه؛

برگزاری جشنواره فعالان قرآن و عترت دانشجویی وزارت بهداشت در کرمانشاه

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از برگزاری جشنواره فعالان قرآن و عترت دانشجویی وزارت بهداشت در کرمانشاه خبر داد.

برگزاری جشنواره فعالان قرآن و عترت دانشجویی وزارت بهداشت در کرمانشاه

محمدرضا غلامی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با تشریح برنامه‌های فرهنگی این معاونت، گفت: معاونت دانشجویی فرهنگی متولی فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی است.
وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این معاونت به ویژه در قالب برنامه‌های قرآنی، اظهار کرد: این معاونت با هدف انس با قرآن و ترویج تفکر و تدبر در آموزه‌های قرآنی در این راستا به فعالیت می‌پردازد.
غلامی تصریح کرد: معتقدیم برای آنکه با قرآن انس بگیریم باید از آموزه‌های آن برای پیدا کردن راه زندگی خود بهره بگیریم.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به گستردگی فعالیت‌های این معاونت، گفت: در این راستا بیمارستان‌ها و دانشکده‌ها پای کار هستند و باید کارهای فرهنگی که انجام می‌شود نمود پیدا کند.
وی افزود: ما در بحث دانشجویی دو جشنواره سیمرغ و جشنواره قرآن و عترت را داریم که در بحث ثبت‌نام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیش از 60 درصد آمار را به خود اختصاص داد و با اختلاف بسیار بالایی در این زمینه در صدر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار گرفت.
غلامی اظهار کرد: معتقدیم که در بحث اشاعه برنامه‌های قرآنی در دانشگاه علوم پزشکی باید ارتقاء یابیم و سند این امر ثبت‌نام بیش از 100 نفر از اعضاء هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در سال‌جاری است.
برگزاری همایش‌های سراسری در حوزه قرآنی به میزبانی کرمانشاه
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تأکید بر حرکت به سمت کیفی شدن برنامه‌های قرآنی، افزود: امسال 15 تا 18 شهریورماه میزبان جشنواره فعالان قرآن و عترت دانشجویی وزارت بهداشت هستیم.
وی تصریح کرد: در راستای یاد شده اولین همایش قرآن پژوهی و سلامت را اردیبهشت‌ماه سال 98 در کرمانشاه برگزار می‌کنیم که تفاهم‌نامه آن با وزارت‌خانه بسته شده است.
غلامی گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جشنواره سیمرغ امسال در کشور جزء 4 دانشگاه برتر بود و در جذب هیئت علمی، دانشجو و کارمند به سمت این برنامه‌ها بسیار موفق عمل کردیم و این موجب خرسندی ما است که این علاقمندی به وجود آمده است و انتظار داریم که سال آینده این جشنواره بهتر برگزار شود چرا که جز برنامه‌های پایش عملیاتی ما است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه افزود: قصد داریم تا همایش‌های سراسری را در حوزه قرآنی به میزبانی کرمانشاه برگزار کنیم همچنین برنامه‌های خاصی در حوزه قرآنی پیگیری می‌کنیم که عملیاتی خواهد شد.
وی در ادامه با تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: روز خبرنگار را به تمامی فعالین این عرصه سخت تبریک عرض می‌کنیم که بدون هیچ چشم داشتی زندگی خود را وقف انعکاس واقعیت‌های جامعه در عرصه‌های مختلف می‌کنند.
غلامی اظهار کرد: در عرصه فرهنگی اگر دانشگاه قرار است محور تحولات باشد بدون رسانه این امکان‌پذیر نیست.
وی درپایان با تبریک سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی با اشاره به تلاش‌های این سازمان در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاهی، افزود: جهاد دانشگاهی به عنوان یک متولی فرهنگی در برنامه‌های فرهنگی توانسته است که مخاطبین خود را جذب کند و این امر تنها با مجاهدت و کار جهادی خدمت‌گزاران این عرضه است که معنا یافته.
انتهای پیام

captcha