خبرگزاری باید خود را با جهت‌گیری‌های اجتماعی وفق دهد
کد خبر: 3737142
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵

خبرگزاری باید خود را با جهت‌گیری‌های اجتماعی وفق دهد

گروه اجتماعی – مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: خبرگزاری یکی از نهادهایی است که در دنیا به شدت با تغییر همراه است و حتما باید خود را با جهت‌گیری‌های اجتماعی وفق دهد.

خبرگزاری باید خود را با جهت‌گیری‌های اجتماعی وفق دهد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، غلامرضا فتح‌آبادی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی استان مرکزی، صبح امروز ۱۷ مرداد‌ماه با حضور در مراسم تجلیل از خبرنگاران خبرگزاری ایکنا و ایسنا استان مرکزی اظهار کرد: جهاد‌دانشگاهی با حضور جمعی از دانشجویان پیرو خط امام تشکیل شد و در طول چهار دهه فعالیت توانسته در عرصه‌های مختلف جامعه گام بردارد.
وی ادامه داد: هدف اصولی تشکیل جهاد‌دانشگاهی در کنار فعالیت‌های فرهنگی، تامین نیازهای فنی و تخصصی جامعه است و در این راستا گام‌های بسیار ارزشمندی را برداشته است.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی افزود: دو نهاد تاثیرگذار در ذیل فعالیت‌های جهاد‌دانشگاهی انجام وظیفه می‌کنند و نقش این دو نهاد در توسعه همه‌جانبه کشور بویژه توسعه اجتماعی حائز اهمیت است.
فتح‌آبادی گفت: خبرگزاری ایکنا و ایسنا از خبرگزاری‌های معتبر و مورد اعتماد جامعه است که در عرصه خبر پیشتاز هستند، امیدواریم ابن نهاد همواره بتواند در راستای اصول اساسی گام بردارد.
وی اظهار کرد: خبرنگاران در توسعه برنامه حوزه اجتماعی دفتر اجتماعی استانداری همراه هستند و هنگامی که جلسات برگزار می‌شود به سبب جهت‌گیری انقلابی تاثیرگذار هستند و به عنوان شرکای اصلی توسعه اجتماعی انجام وظیفه می‌کنند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی افزود: برای اینکه برنامه مشخصی با شرکای استان تدوین کنیم امسال با ۸۸ دستگاه نشست تخصصی و ماموریت تمامی آن‌ها در راستای توسعه اجتماعی تعریف و به توافق جمعی دست پیدا کردیم.
فتح‌آبادی بیان کرد: جهاد‌دانشگاهی به عنوان یکی از دستگاه‌های کلیدی بوده و با تمامی معاونت‌های جهاد همچنین خبرگزاری ایکنا و ایسنا نشست‌های متعددی برگزار شده‌است و همه این‌ها به برنامه عملی تبدیل شده است که جهت‌گیری لازم را تا پایان سال تعریف می‌کند.
وی افزود: به طور خاص در سه الی چهار حوزه برنامه‌هایی را تعریف کردیم، در جهاددانشگاهی، ایکنا و ایسنا بیشترین رویکرد توسعه برنامه‌های سکونتگاه‌های غیر‌رسمی است و جهاد‌دانشگاهی از ظرفیت‌های لازم در این زمینه برخوردار است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استان مرکزی گفت: در بعضی از استان‌ها مرکز تسهیل‌گری اجتماعی در سکونتگاه‌های غیر‌رسمی با محوریت جهاد‌دانشگاهی شکل گرفته است و با توجه به رایزنی‌های انجام شده در کشور قول مجوز ایجاد دو مرکز تسهیل‌گری در استان داده شده و اعتبار آن را نیز تامین میکنند. به دنبال این هستیم یکی از این دو مرکز در ساوه باشد، اگر این مهم صورت پذیرد این مرکز تسهیل‌گری در همه ابعاد سکونتگاه‌های غیر‌رسمی از آسیب‌های اجتماعی گرفته تا برنامه‌های دیگر ورود پیدا می‌کند و با پیوند بهتر با مردم می‌تواند در پیشبرد برنامه‌ها نقش مهمی ایفا کند.
فتح‌آبادی گفت: سال گذشته بحثی را به عنوان کار مشترک با جهاد‌دانشگاهی در ارتباط ایجاد مرکز دیده‌بان اجتماعی آغاز نمودیم. در حوزه اجتماعی باید دیده‌بانی را داشته باشیم
وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که نتوانستیم راهبری کنیم، رصد تحولات اجتماعی است و هدف مرکز دیده‌بان اجتماعی همین موضوع است.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: کلینیک مشاوره و روانشناسی در جهاد‌دانشگاهی در کارگروه اجتماعی تصویب شده است و به زودی راه اندازی می‌شود و در بحث مشاوره خانواده، مهارت‌های اجتماعی و.... می‌تواند تاثیرگذار باشد.
فتح‌آبادی بیان کرد: در برنامه عمل خبرگزاری‌ها مذکور جهت‌گیری به طوری است که، صرفا خبرگزاری‌ها از حالت بنگاه خبری خارج شوند و به بنگاه‌های اجتماعی تبدیل شوند و مسئولیت اجتماعی خود را دنبال کنند.
وی گفت: با توجه به تحولاتی که پیش‌رو داریم باید مسئولیت اجتماعی خبرنگاران و بنگاه‌های اجتماعی را تعریف کنیم تا بتوانند آن‌ها به عنوان کارآفرینان اجتماعی وارد عرصه شوند.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: بحث چند‌رسانه‌ای کردن فعالیت‌های خبرگزاری ایکنا و ایسنا هدف‌گذاری شده‌است. با رویکرد گذشته‌نگر و شیوه‌های سنتی نمی‌توان کار کرد و اگر نتوان متناسب با تغییرات اجتماعی نیازهای خود را تغییر دهیم با مشکل مواجه خواهیم شد. خبرگزاری یکی از نهادهایی است که در دنیا بشدت با تغییر همراه است حتما باید خود را باجهت‌گیری‌های اجتماعی وفق دهد.
فتح‌آبادی گفت: تقویت جایگاه خبرگزاری ایکنا و ایسنا در شهرستان‌ها مورد هدف ما بوده است و در تفاهم‌نامه آمده است، شهرستان‌ها هم باید به تناسب جمعیت و ظرفیت خبری در بحث خبری نقش داشته باشند. در پایان سال نیز باید ارزیابی صورت پذیرد.
وی افزود: برای آغاز برنامه مشترک با خبرگزاری ایکنا و ایسنا پروژه‌ها و سوژه‌های مشترک تعریف کنیم موضوعات اجتماعی گسترده وجود دارد و ما آمادگی داریم به لحاظ اعتباری در این زمینه مساعدت کنیم.

خبرگزاری باید خود را با جهت‌گیری‌های اجتماعی وفق دهد
به گزارش ایکنا، سید جعفرنظام‌دوست، رئیس اسبق مرکز جهاد‌دانشگاهی استان مرکزی در این مراسم ضمن عرض تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: فعالیت‌های جهاد‌دانشگاهی استان در حوزه رسانه موثر بوده است به‌طوری که توانسته اولین خبرگزاری غیر‌دولتی در استان و کشور را فعال سازد.
وی ادامه داد: معتقدم خبرگزاری ایکنا و ایسنا در حوزه‌هایی از قبیل پاسخگویی مسئولین و پیگیری قول‌های آن‌ها موفق عمل کردند و نتیجه لازم را به مردم گزارش می‌دادند این مهم موجب شده مردم پرسشگر و مسئولین پاسخگو باشند.

خبرگزاری باید خود را با جهت‌گیری‌های اجتماعی وفق دهد
به گزارش ایکنا، مرادی، معاون فرهنگی جهاد‌دانشگاهی استان مرکزی نیز در این مراسم به عملکرد خبرگزاری ایکنا استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از دو هزار و ۵۰۰ خبر توسط این خبرگزاری مخابره شده است .
وی ادامه داد: در سال جاری اولویت‌هایی از قبیل بحث آسیب‌های اجتماعی و سبک زندگی برای این خبرگزاری تعیین شده است و برای دست‌یابی به اهداف مهم پیرامون این دو موضوع برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است.
انتهای پیام

captcha