غیبت موجب افزایش فشار روحی می‌شود
کد خبر: 3737144
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
کارشناس دینی:

غیبت موجب افزایش فشار روحی می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ ــ کارشناس دینی با بیان اینکه در صورت مبادرت به غیبت اضطراب و فشار روحی افزایش می‌یابد، افزود: غیبت و تهمت می‌تواند به سلامت انسان آسیب برساند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ نشست اخلاقی تربیت و تعالی عصر دیروز، 17 مرداد به همت حوزه بسیج حضرت صدیقه کبری(س) قرچک برگزار شد.
فاطمه اسلامی، کارشناس و مشاور دینی در این برنامه با توجه به اینکه برگزاری این نشست ها در بصیرت افزایی فرماندهان و مسئولین فعال بسیج تأثیر به‌سزایی دارد، گفت: غیبت، بدگویی و تهمت از آفات زبان است و در کاهش فعالیت های جمعی نقش دارد.
وی ادامه داد: غیبت به عنوان یک آفت اخلاقی با تخریب اعتماد افراد نسبت به یکدیگر باعث می شود شور و اشتیاق افراد برای ارتباط صادقانه از دست رود و روحیه جمعی را تضعیف کند، همچنین باعث کاهش انگیزه و بهره‌وری می‌شود، مدیران در هر رده می‌توانند نقش بسیار مهمی در کاهش غیبت و بدگویی در محیط داشته باشند.
کارشناس مذهبی در راستای برخورد با مسئله غیبت مطرح کرد: مناسبترین بازخوردها از مشاهده و بررسی مستمر حاصل می شود نه به صورت اخبار سطحی دیگران، باید باور داشت که کسی که نزد ما بدگویی می کند، از ما نیز نزد دیگران بد خواهد گفت.
اسلامی در پایان با بیان اینکه در صورت مبادرت به غیبت اضطراب و فشار روحی افزایش می‌یابد، افزود: غیبت، تهمت، بدگویی و بی‌اعتمادی می‌تواند به سلامت انسان آسیب برساند.

محمد فرخی 

انتهای پیام

captcha