خانواده‌ها رشته‌های کارآفرین را به فرزندانشان پیشنهاد کنند
کد خبر: 3737151
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲

خانواده‌ها رشته‌های کارآفرین را به فرزندانشان پیشنهاد کنند

گروه معارف ــ رئیس دانشگاه جامع عملی و کاربردی مازندران از حذف رشته‌های نظری خبر داد و تاکید کرد: خانواده‌ها رشته‌هایی را به فرزندان خود پیشنهاد کنند که منجر به کارآفرینی و اشتغال می‌شود.

 خانواده‌ها رشته‌های کارآفرین را به فرزندانشان پیشنهاد کنند

به گزارش خبرگزاری ایکنا از مازندران، ناصر جعفری پیش از ظهر امروز 10 مردادماه در مراسم تجلیل از فعالان رسانه‌ای استان مازندران ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، گفت: خبرنگاری شغل نیست و کسی خبرنگار است که عاشق باشد.

وی با بیان اینکه اگر رسانه‌ها در جامعه بتوانند آزادانه قلم بزنند، می توانند در سلامت و دفع مفاسد اقتصادی نقش تعیین کننده ی داشته باشند.

رئیس دانشگاه جامع عملی و کاربردی مازندران به مقایسه اقدامات علمی در قبل و بعد از انقلاب پرداخت و تصریح کرد: قبل از انقلاب تعداد دانشجو 170 هزار نفر، تعداد دانشگاه 223 مرکز، تعداد رشته کارشناسی 196 رشته، تعداد ارشد 70 رشته که امروز تعداد دانشجو بیش از 4 میلیون، تعداد دانشگاه  بیش از 2 هزار و 540 واحد، تعداد رشته کارشناسی 9 هزار و 14 رشته و تعداد ارشد بیش از یکهزار و 32 رشته افزایش یافته است.

وی افزود: امروزه افزایش رسانه ها و مطبوعات و سایت های خبری در کشور در برابر روزهای قبل از انقلاب بسیار چشمگیر است و این همه  پیشرفت و توسعه از برکات انقلاب و خون شهدا است.

جعفری، دانشگاه علمی-کاربردی را از دانشگاه‌های نسل سوم دانست و اظهار کرد: این دانشگاه بیش از 25 سال در ایران فعال است ولی بسیاری از دانشگاه های ما با وجود تاکیدات وزارت علوم هنوز در نسل یک و دو مانده است و به آموزش دانش تئوری می پردازد.

وی با بیان اینکه در سال 95 و 96 علی رغم ریزش دانشجو در دیگر دانشگاه‌ها، دانشگاه علمی کاربردی در سطح کشور افزایش 15 درصدی داشته که این افزایش در مازندران 20 درصد بوده است.

این مسئول عنوان کرد: 33 مرکز علمی کاربردی در استان فعال هستند و در این مراکز  200 کد رشته دایر بوده که 60 درصد مربوط به دوره کاردانی و 40 درصد مربوط به کارشناسی است.

جعفری با بیان اینکه دانشگاه علمی و کاربردی به مراکزی که کد رشته حقوق و حسابداری را تدریس می‌کردند، تعطیل کردیم، گفت: به جای این رشته‌ها کد رشته‌های که منجر به تولید و اشتغال می‌شود را ایجاد کردیم و از خانواده‌ها هم تقاضا داریم که کد رشته‌های را انتخاب کنند که منجر به کارافرینی شود.
وی حفظ اشتغال در جامعه را بسیار مهم دانست و  افزود: بسیاری از مشاغل به دلیل عدم به روز رسانی به مقتضیات جامعه دچار مشکل شده‌اند و آموزش در حین کار یکی از مباحث جدی است که باید به آن توجه شود، بسیاری از دانشجویان ما در زمان ورود به دانشگاه داری شغل هستند  و حضور آنها در این مرکز آموزشی منجر به افزایش مهارت فردی می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع عملی و کاربردی استان مازندران گفت: برگزاری اولین مدرسه تابستانه کسب و کار برای اولین بار در مازندران با حضور 200 دانش آموز به مدت یکماه، برگزاری رویداد کافه کارآفرینی برای دانش‌آمورختگان در ساری، قائمشهر، بابل، آمل و جویبار ، اولین فن بازار دانش‌آموزی و استارت آپ دانش اموزی با موضوع کسب و کار از اقدامات این دانشگاه در ترویج کسب و کار بود. 

انتهای پیام

captcha