بازدید رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی از خبرگزاری ایکنا
کد خبر: 3737185
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

بازدید رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی از خبرگزاری ایکنا

گروه اجتماعی - همزمان با روز خبرنگار رئیس بسیج رسانه استان خراسان رضوی از خبرگزاری ایکنا بازدید کرد.

 بازدید رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی از خبرگزاری ایکنا
به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، عباس محمدیان، رئیس بسیج رسانه استان خراسان رضوی، ضمن بازدید از خبرگزاری ایکنا و تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه بیان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه با توجه به شرایط موجود و ضعف اقتصاد در رسانه بی ادعا قلم زده و در واقع فی سبیل الله کار می کنند.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه مشکلات جامعه را به تصویر می کشند اما هیچکس نیست که مشکلات این قشر مظلوم را به تصویر بکشد. تلاش ما در بسیج رسانه استان این است که با رایزنی با مسئولان بتوانیم مشکلات مربوط به امنیت شغلی و بیمه خبرنگاران را حل کنیم که امید است مسئولان مربوطه همکاری لازم را داشته باشند.

محمدیان در خصوص خبرگزاری ایکنا و ایسنا اظهار کرد: این دو رسانه بزرگ و ارزشمند با حضور جوانان پرنشاط دانشگاه تربیت خبرنگار هستند، ضمن اینکه در راستای ارزش‌های انقلاب پیشرو بوده وامیدواریم همچنان با قوت به کار خود ادامه دهند.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: ویژگی های شاخص یک خبرنگار اخلاق، صداقت، صلابت و شرافت است و باید روحیه مطالبه گری داشته باشد و برای حفظ وحدت از اختلاف سلایق اختلاف عقاید درست نکنند چراکه امروز جامعه ما نیازمند امید و خودباوری است.

وی با تأکید بر آسیب شناسی کار رسانه عنوان کرد: در کار رسانه خوب است که ارتباط دوسویه باشد و به سوالات مخاطبان نیز پاسخ داده شود. از طرفی باید به سمت مصاحبه های اختصاصی و تحلیلی پیش رفت تا گره از کار جامعه باز شود. رسانه تراز انقلاب اسلامی رسانه ای است که در راستای حل مشکلات جامعه حرکت کند.

وی افزود: خبرگزاری ایکنا به عنوان یک خبرگزاری قرآنی باید نخبگان و دستاوردهای قرآنی را معرفی کند چراکه این اخبار مانند سند زرینی در آرشیو کار خبری ارزشمند است.

محمدیان با بیان اینکه نگاه بسیج رسانه یک نگاه صنفی است، ادامه داد: گام اول در نگاه صنفی آموزش است و در این راستا برای تقویت تجربه و تخصص از همه رسانه ها حمایت می شود.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی با اشاره به اینکه تنها 6 تا 8 درصد خبرنگاران استان خراسان رضوی بیمه هستند، گفت: برای ارتقای امنیت شغلی خبرنگاران برنامه هایی از سوی بسیج رسانه در دست اقدام است که از آن می توان به بیمه این قشر اشاره کرد.

وی گفت: همچنین برای خبرنگارانی که به تازگی ازدواج کرده‌اند، علاوه بر هدیه نیز سه میلیون تومان وام قرض الحسنه و 10 میلیون تومان وام خرید وسایل منزل در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه آن دسته از خبرنگارانی که صاحب فرزند شده اند نیز هدایایی تقدیمشان می شود.

انتهای پیام

captcha