ثبت ۳۷ وقف جدید در خراسان جنوبی
کد خبر: 3737210
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
طی امسال صورت گرفت؛

ثبت ۳۷ وقف جدید در خراسان جنوبی

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از ثبت ۳۷ وقف جدید از ابتدای امسال در استان خبر داد.

ثبت ۳۷ وقف جدید در خراسان جنوبی

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی پور، امروز۱۸ مرداد، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: وقف مقوله‌ای است که از دیرباز در جامعه رونق داشته است.

وی با بیان اینکه شاید در بخشی از زمان وقف مورد اغفال واقع شده است، افزود: موضوع وقف موضوع جامعه است و موضوع فرد نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: موقوفات درد قشر ضعیف جامعه را برطرف می‌کنند و لذا باید بیشتر آن را ترویج داد.

بخشی پور با اشاره به اینکه باید موضوعات وقف برای مردم باز شود، تصریح کرد: خبرنگاران یاری کننده اوقاف برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه هستند.

وی با اشاره به خیرات و برکات وقف در جامعه، اظهار کرد: مردم به وقف علاقه دارند اما از چگونگی آن آگاهی ندارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: بیمارستان رازی بیرجند ۲۰ هزار و ۸۸۸ متر ملک موقوفه دارد که تجاری بوده اما تغییر کاربری به درمانی داده شده است.

بخشی پور با بیان اینکه در سطح کل شهرستان‌ها اراضی موقوفه خرد داریم، افزود: اجرای امینانه نیت واقفان از وظایف اصلی اوقاف است.

وی با اشاره به موقوفه آبلوله بیرجند، اظهار کرد: موقوفه آبلوله بیرجند موقوفه‌ای است که مربوط به اوقاف است که نمی‌توان به آن دست زد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون یک ریال از موقوفه آبلوله بیرجند در جای دیگر هزینه نشده است و در حساب موقوفه است.

بخشی پور با اشاره به راه اندازی سقاخانه در محله مهر شهر بیرجند، تصریح کرد: در بلوار شعبانیه بیرجند نیز سقاخانه راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به ثبت ۳۷ وقف جدید از ابتدای امسال در استان، یادآور شد: در حوزه درآمد موقوفات در چهار ماهه ابتدای امسال ۹۸ درصد از برنامه پیش بینی شده مصوب سازمان محقق شده است.

انتهای پیام

captcha