هدیه‌ مدیرکل مطبوعات داخلی به 4359 خبرنگار عضو خانه مطبوعات
کد خبر: 3737213
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

هدیه‌ مدیرکل مطبوعات داخلی به 4359 خبرنگار عضو خانه مطبوعات

گروه فرهنگی - مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد با بیان اینکه سرسلسه شغل خبرنگاری و پیام‌رسانی، پیامبر اسلام(ص) است که پیام خدا را ابلاغ کرد، گفت: برای 4359 نفر عضو خانه مطبوعات کشور هدیه‌ای در نظر گرفته شده که به زودی به خانه‌های مطبوعات استان‌ها ارسال خواهد شد.

هدیه‌ مدیرکل مطبوعات داخلی به 4359 خبرنگار عضو خانه مطبوعات
به گزارش ایکنا از ایلام، سیدمحمدرضا دربندی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد اظهار کرد: هر کدام از ما دارای چند هویت مانند ملیت و مذهب و شغل و حرفه هستیم و هر کدام از شغل‌ها سرسلسله است و سرسلسله شغل خبرنگاری و پیام‌رسانی پیامبر اسلام(ص) است که پیام خدا را ابلاغ کرد.
وی تصریح کرد: امروز همه‌ی ما باید تلاش کنیم خود را به سرسلسه‌ی امین پیام‌رسانی و آگاهی‌بخشی نزدیک کنیم.
دربندی در ادامه گفت: برای 4359 نفر عضو خانه مطبوعات کشور هدیه‌ای در نظر گرفته شده که به زودی به خانه‌های مطبوعات استان‌ها ارسال خواهد شد.
دکتر محمد نوذری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام در این مراسم اظهار کرد: برخی از ملت‌های جهان، تاریخ و فرهنگ ندارند، ولی به دنبال تاریخ‌سازی هستند و به دنبال مصادره تاریخ و فرهنگ ما هستند.
وی با بیان اینکه امروز جنگ ملت‌ها جنگ فرهنگ، اندیشه و تفکر است، افزود: خیلی از ملت‌ها به دلیل نداشتن اسطوره فرهنگی، اسطوره‌سازی می‌کنند، ملت ایران اسلامی در طول تاریخ همواره ملتی اهل فرهنگ، هنر و قلم بوده است.
نوذری تصریح کرد: و هرزمانی که ایران موردتهاجم سایر اقوام قرارگرفته است، فرهنگ ملت ایران آن قوم را به تسخیر خود درآورده است و بسیاری از اقوام مهاجم به ایران تحت تأثیر فرهنگ و قلم ایران قرارگرفته‌اند، درجایی که پیروز شدیم فرهنگ، هنر و آزادی را به ارمغان آورده است که اسناد آن در تاریخ موجود است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با تأکید بر اینکه کشورمان کشور اسلامی که قلم و امر تبلیغ از جایگاه ارزشمندی برخوردار است، ابراز کرد: در جا جای قرآن کریم از قلم و اصالت قلم صحبت شده است، پیام نهضت عاشورا و امام حسین (ع) آزادی و آزادگی بود، خون امام حسین (ع) اسلام را احیا کرد و اسلامی که در جهل و جهالت بنی‌امی در حال از بین رفتن بود را زنده کرد، امام حسین (ع) تاریخ را نوشت و تاریخی شد.
وی با بیان اینکه پیام قیام عاشورا و امام حسین (ع) با ندای حضرت زینب (س) و دعاهای امام سجاد (ع) همانند یک رسانه عالم‌گیر شد، گفت: رسانه‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقش مهمی داشتند و تا به امروز نیز نقش خود را در استحکام پایه‌های نظام و استمرار انقلاب اسلامی به‌خوبی ایفا کرده‌اند.
نوذری با اشاره به اینکه مطالبه گری و حق‌طلبی از مهم‌ترین رسالت‌های خبرنگاران است، اظهار کرد: جامعه‌ای که در آن رسانه نباشد، جامعه‌ای پویا و بالنده نخواهد بود، ایجاد نشاط اجتماعی رسالت خطیر خبرنگاران است، خبرنگاران چشم بیدار جامعه هستند، به هیچ احدی به‌جز آحاد مردم بدهکار نیستند، نباید با نیش افراط بر تن کسی زخم بزنند با نیش تفریط در حالت انفعال باشند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، یادآور شد: امروز امیدآفرینی و نشاط در جامعه نیازاست، نقد باید در جامعه باشد اما این نقد باید منصفانه باشد، در آگاهی به خودآگاهی برسیم و یکی از رسالت‌های بزرگ خبرنگاران در عرصه امروز، ایجاد نشاط در جامعه است.
وی اظهار کرد: ترامپ و تیمش تحریم‌های جدید علیه ایران تشدید کرده است، باید گفت که ترامپ فردی دارای شانتاژ تبلیغاتی است، سیاست‌های آمریکا در راستای سیاست‌های اسراییل است، برجام یک کار ظریف و قوی در حوزه سیاست خارجی بود.
نوذری تصریح کرد: سیاست آمریکا بر این قرار دارد که خاورمیانه منشا تنش‌های سیاسی برای دوشیدن کشورهای منطقه باشد و منشا تنش هم ایران هراسی قرار داده‌اند تا از این طریق تسلیحات خود را بفروشند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام ابراز کرد: امروز، تنها دوره‌ای است که اروپا در تقابل باسیاست‌های آمریکا قرارگرفته است، دشمنان ما در تلاش هستند که ایران را از درون دچار آسیب‌های اجتماعی کنند، ما در حال حاضر راهی جز اینکه اختلافات را کنار بگذاریم، نداریم.
وی در پایان اظهار کرد: عدم وحدت ملی و دودستگی، یک خطای راهبردی و استراتژیک است، امروز نباید هیجانی رفتار کنیم و باید با منطق عقل رفتار کنیم.
انتهای پیام
captcha