احداث ۱۰۰۰ واحد مسکن محرومان در روستاهای کردستان
کد خبر: 3737233
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸

احداث ۱۰۰۰ واحد مسکن محرومان در روستاهای کردستان

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با اشاره به ساخت 10 هزار واحد مسکن محرومان در کشور اشاره کرد و گفت: در بخش مسکن روستایی تفاهم‌نامه‌ای بین سپاه، بنیاد برکت و کمیته امداد منعقد شد که این تعداد واحد مسکن محرومان در ۱۵ استان کشور احداث شود و سهم کردستان از این واحدها هزار واحد است.

احداث ۱۰۰۰ واحد مسکن محرومان در روستاهای کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، محمد رسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی که امروز، 18 مردادماه در سالن اجتماعات کمیته امداد برگزار شد، اظهار کرد: با تأمین 80 درصدی اعتبار ابلاغ شده سال جاری حجم کاری امسال کمیته امداد استان بسیار بالاست.
وی با اشاره به تخصیص ۸۶.۴ درصد اعتبارات امداد در سال گذشته افزود: اعتبارات سال گذشته کمیته امداد در مجموع 30 سرفصل کاری که بیشترین آن‌ها معیشت و درمان بوده، هزینه شده است.
شیخی زاده میزان اعتبار سال گذشته را بالغ بر ۲۴۲ میلیارد تومان دانست و بیان کرد: در سال گذشته این اعتبار برای رسیدگی به وضعیت محرومان هزینه شده است این تأمین اعتبار به واسطه قانون بوده که تکلیف کسانی که در قبال نیازمندان کار می‌کنند، را مشخص کرده است.
وی با اشاره به سفر رئیس کمیته امداد استان کردستان عنوان کرد: دو میلیارد تومان هم برای جهیزیه نوعروسان و مسکن و ... مددجویان تحت پوشش این نهاد در سه شهرستان سنندج، دهگلان و قروه در سال گذشته هزینه شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان به سفر اخیر رئیس کمیته امداد کشور اشاره کرد و گفت: در این سفر نیز سه میلیارد تومان برای شهرستان‌های دیگر استان تخصیص داده شد.
وی با اشاره به ساخت 10 هزار واحد مسکن محرومان در کشور اشاره و عنوان کرد: در بخش مسکن روستایی تفاهم‌نامه‌ای بین سپاه، بنیاد برکت و کمیته امداد منعقد شد که این تعداد واحد مسکن محرومان در ۱۵ استان کشور احداث شود و سهم کردستان از این واحدها هزار واحد است.
شیخی‌زاده ادامه داد: به منظور اجرای این طرح در کل شهرستان‌های استان توزیع اولیه صورت گرفته و در شهرستان‌های سقز، دیواندره، سنندج، بیجار و قروه زمین تعیین و مجوز ساخت صادر شده و برای احداث در اختیار سپاه قرار گرفته است.
وی بیان کرد: کارهای اولیه پنج شهرستان دیگر نیز انجام شده و در هفته آینده تحویل سپاه خواهد شد که امیدواریم با کمک خیرین بتوانیم در مدت زمان کم ساخت این واحدها را به اتمام برسانیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان زیربنای هر واحد را 50 متر مبرع عنموان کرد و افزود: میزان اعتبار مورد نیاز برای هر واحد ۳۵ میلیون تومان بوده که از این مبلغ چهار میلیون آورده خودمددجو، سه میلیون سهم بنیاد برکت و مابقی از منابع امداد تأمین می‌شود.
وی بیان کرد: ساخت ۷۷ واحد مسکن محرومین شهری و ۴۵ واحد مسکن روستایی هم با اعتبار برآورد شده اولیه با تأمین اعتبار ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه از دیگر برنامه‌های امسال امداد است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان با اشاره به اینکه در بحث اشتغال سه منبع اعتباری داریم، بیان کرد: از محل منابع امدادی ۱۸ میلیارد تومان ویژه مددجویان این نهاد و ۳۹ میلیارد تومان هم از منابع بانکی که درصدی از آن تسهیلات اشتغال قابل پرداخت به افراد نیازمند بیکار غیر مددجو هم بوده، در سال جاری اختصاص داده شده است.
وی بالغ بر ۸۳ میلیارد تومان هم از محل تسهیلات اشتغال عشایر و روستاییان هم پرداخت می‌شود که ۵۰ درصد آن متعلق به مددجویان امداد است.
شیخی زاده یادآور شد: به ساخت مسکن در مناطق زلزله زده اشاره کرد و یادآور شد: خیرین استان کردستان 100 میلیون تومان در این بخش کمک کردند که این میزان کمک جوابگوی احداث 300 واحد نیست.
انتهای پیام

captcha