به‌روزآوری مفاهیم فرهنگی، راه رسیدن به اهداف قرآنی است
کد خبر: 3737240
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸

به‌روزآوری مفاهیم فرهنگی، راه رسیدن به اهداف قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان مرکزی گفت: شورای فرهنگی استان باید در بخش فرهنگی به ویژه اقامه نماز و فعالیت‌های قرآنی ورود کند. برای رسیدن به اهداف قرآنی باید به علم روز، فرهنگ روز و زبان جوان امروز مجهز باشیم تا کارها پیش رود.

به‌روزآوری مفاهیم فرهنگی، راه رسیدن به اهداف قرآنی است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، عبدالرضا خلیلی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان مرکزی، امروز، 18 مرداد در آیین افتتاحیه دوازدهمین دوره مسابقات قرآن کارکنان، همسران و فرزندان این شرکت که در حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) اراک برگزار شد گفت: برنامه‌های منظمی در صنعت آب و برق برای گسترش فرهنگ دینی برنامه‌ریزی شده است، تمام عوامل این مجموعه خود را برای اشاعه فرهنگ قرآنی آماده کردند.
رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان تصریح کرد: امسال شرکت 353 شرکت‌کننده در مسابقات قرآن گواهی بر فعالیت‌های مجموعه است، امسال حضور متسابقان در دوزادهمین دوره مسابقات از رشد بسیار خوبی نسبت به سال‌های قبل برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه امسال شاهد وسعت کار و حضور طیف گسترده سن‌های مختلف در مسابقات هستیم، اظهار کرد: حضور نوجوانان، کودکان، دانشجویان، کارکنان و همسران ما را به برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر و مثمرثمر‌تر با اثربخشی بیشتر تشویق می‌کند.
خلیلی اضافه کرد: در تمام ارزیابی‌های کشور و استان شرکت توابع وزارت نیرو حداکثر رتبه‌های چهارم یا پنجم را کسب می‌کنند. تمام فعالیت‌های مجموعه‌های وزارت نیرو حول محور فرهنگ‌سازی هدایت می‌شود.
وی گفت: اشاعه فرهنگ دینی و اعتقادی امروز که دشمنان شمشیرها را از رو بسته و قصد ضربه زدن به پیکره نیروی جوان ما را دارد وظیفه ملی است و کسی نمی‌تواند شانه خالی کند. انجام فریضه دینی برای میان‌سالان جا افتاده و خودشان اقامه نماز را برپای داشته یا روزه می‌گیرند. برنامه‌ریزی دستگاه‌ها باید روی کودکان و نوجونان متمرکز شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان مرکزی تأکید کرد: بنده از دبیر شورای فرهنگی استان خواسته‌ام بخش فرهنگی به ویژه اقامه نماز و فعالیت‌های قرآنی را به عنوان وظیفه دانسته و نوجوانان و جوانان را در این مسیر هدایت کند. برای رسیدن به اهداف قرآنی باید به علم روز، فرهنگ روز و زبان جوان امروز مجهز باشیم تا کارها پیش رود.
وی افزود: موضوع فرهنگ امری بسیار مهم است، در همه سازمان‌ها و بخش‌ها باید در حوزه فرهنگ وارد شوند، مجموعه دستگاه‌ها همانند چرخ دنده عمل می‌کند که مهمترین بُردار آن بخش فرهنگی است، در مجموعه آب و برق فرهنگ‌سازی بر اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی تأکید ویژه می‌شود. صنعت آب و برق برای اصلاح الگوی مصرف نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.
انتهای پیام

captcha