اکنون مذاکره با آمریکا زیر پا گذاشتن 40 سال آرمان انقلاب است/ مقاومت؛ فرصت بازسازی اقتصادی نظام
کد خبر: 3737269
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴
نماینده رشت در مجلس:

اکنون مذاکره با آمریکا زیر پا گذاشتن 40 سال آرمان انقلاب است/ مقاومت؛ فرصت بازسازی اقتصادی نظام

گروه اجتماعی- جعفرزاده، با اشاره به بدعهدی آمریکایی ها و عدم پایبندی آنان به قول و قرارهایشان، افزود: 12 شرطی که آمریکا برای ما قائل شده به معنی زیر پا گذاشتن 40 سال آرمان ها و ارزش های انقلاب و نظام و خون شهداست لذا فقط گزینه «مقاومت» را داریم.

اکنون مذاکره با آمریکا زیر پا گذاشتن 40 سال آرمان انقلاب است/ مقاومت؛ فرصت بازسازی اقتصادی نظام

به گزارش ایکنا از گیلان، غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی امروز، 18 مرداد در جمع خبرنگاران، با اشاره به مباحث بین المللی و اعمال تحریم های جدید علیه ایران، اظهار کرد: بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، مسئله برجام اتفاق افتاد، اما در حق آن کم لطفی شد.

وی با بیان اینکه برجام اتفاقات خوبی را برای کشور رقم زد، تصریح کرد: متاسفانه با کاری که ترامپ پریشان حال انجام داد و برجام را به هم زد، خسارت هایی به کشور وارد شد و اکنون برخی می گویند که دوباره مذاکره کنیم، اما باید بدانید که ما در مذاکره با آمریکا به هیچ نتیجه ای نخواهیم رسید.

نماینده رشت در مجلس، با اشاره به بدعهدی آمریکایی ها و عدم پایبندی آنان به قول و قرارهایشان، افزود: نمی توان به آمریکایی ها اعتماد کرد و اکنون پیش شرط هایی که برای مذاکره دارند، تحت هیچ عنوان پذیرفتنی نیست. در واقع این 12 شرطی که آمریکا برای ما قائل شده به معنی زیر پا گذاشتن 40 سال آرمان ها و ارزش های انقلاب و نظام و خون شهداست لذا فقط گزینه «مقاومت» را داریم.

جعفرزاده، دوران مقاومت را فرصت طلایی برای بازسازی درست ساختارهای اقتصادی نظام جمهوری اسلامی دانست و متذکر شد: متاسفانه بخش اعظمی از دولتمردان در وزارتخانه ها برای تهدیدات برنامه ندارند. آمریکا اتاق جنگش را در خزانه داری اش قرار داده، اما اتاق جنگ ما چند ماه پیش در بانک مرکزی تشکیل شد که نشان دهنده عملکرد ضعیف و در نتیجه وارد شدن خسارت به مردم در حوزه ارز و طلاست.

وی با بیان اینکه نمایندگان وظیفه مطالبه و تذکر دارند و در مباحث اجرایی ورود نمی کنند، ادامه داد: خبرنگاران باید روحیه مطالبه گری خودشان را از دولت و سایر قوا افزایش دهند. بی تردید اگر رسانه ای بتواند به وظیفه خودش در نقد منصفانه و ارائه راه حل عمل کند، می تواند راهگشای حاکمیت باشد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس، مقاومت را مفیدترین گزینه پیش روی کشور در شرایط کنونی بین المللی دانست و یادآور شد: مقاومت فقط به مردم اختصاص ندارد و انصاف نیست که مردم مقاومت کنند و دولتمردان هیچ ریاضتی نکشند لذا از دولت و سایر قوا می خواهیم در عرصه مقاومت پیشگام باشند.

جعفرزاده، در ادامه به مسائل داخل استانی پرداخت و اضافه کرد: موافق استاندار غیر بومی نبودم، اما حاکمیت نظام استاندار ما را تایید کرد و ما قانونا، اخلاقا و شرعا وظیفه داریم به استاندار کمک کنیم. البته دکتر سالاری فردی موفق و پرتلاش است و قطعا نتیجه زحمات ایشان به استان و مردم گیلان باز می گردد.

وی با بیان اینکه با کمک استاندار گیلان 10 پروژه اصلی و چندین پروژه دیگر را تعریف کردیم، گفت: استراتژی ما براساس توسعه شکل گرفته و اگر همه با هم تلاش کنیم و ید واحده شویم، نتیجه بهتری می گیریم، اما متاسفانه وجود اختلافات عمده ترین دلیل عقب افتادگی استان در برخی از شاخص هاست.

نماینده رشت در مجلس، راه آهن را یکی از جدی ترین مسائل توسعه ای گیلان دانست و عنوان کرد: بنا بر دلایلی که مهمترین آن سختی مسیر است، بهره برداری از راه آهن قزوین – رشت هنوز صورت نگرفته است، اما قطعا در نوروز 98 شاهد آمدن مسافر به گیلان با قطار خواهیم بود.

جعفرزاده، راه آهن قزوین – رشت را مطالبه گیلان ندانست و خاطرنشان کرد: ما به دنبال راه آهن قزوین – رشت – انزلی – آستارا هستیم و این نه فقط مطالبه گیلان، بلکه مطالبه 22 کشور همسایه است لذا نباید راه آهن قزوین – آستارا را به حساب گیلانی ها بگذاریم و این پروژه مربوط به کشور است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس، مهمترین بخش آزادراه قزوین – رشت را حد فاصل امامزاده هاشم تا رودبار و منجیل دانست و بیان کرد: با مشارکت یکی از بانک ها، مراحل نهایی قرارداد 8 کیلومتر باقیمانده در حال انجام است. همچنین مطالعات آزادراه رشت – قائمشهر – ساری و در نهایت مشهد انجام شده، اما اولویت ما تکمیل آزادراه قزوین – رشت است.

وی با بیان اینکه حجم زیادی از آب شیرین گیلان از طریق سردهنه 11 رودخانه به دریای خزر می ریزد، اظهار کرد: در این راستا، 11 سد لاستیکی را پیش بینی کرده ایم که یک سد به بهره برداری رسیده و سه سد دیگر تا پایان سال اجرایی می شود.

نماینده رشت در مجلس، از پیشرفت قابل ملاحظه سد پلرود و رفع مشکل زیست محیطی سد شفارود خبر داد و تصریح کرد: با احداث 7 سد لاستیکی باقیمانده می توانیم پایین دست شهرستان رشت را به آب برسانیم.

وی با ابراز گله مندی از استعفای شهردار رشت، یادآور شد: مسئولان نباید به هر دلیلی مسئولیت خود را به خاطر موقعیت و مسئولیت بهتر رها کنند لذا از شورای شهر رشت می خواهم کسی را به عنوان شهردار انتخاب کنند که در حد نام رشت با این قدمت تاریخی باشد لذا پیشنهاد می کنم از خود مجموعه شهرداری شهردار انتخاب کنید که به مسائل واقف باشد و شهر ما را رها نکند.

جعفرزاده، با بیان اینکه پروژه تراموای رشت با پیشنهاد بنده از طریق کمیسیون تلفیق در بودجه گنجانده شد، تاکید کرد: در حال حاضر پیگیری این پروژه امکان پذیر نیست، اما به دنبال اتصال تراموا به ایستگاه قطار هستیم.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس، با اشاره به پاکی و سلامتی رودخانه های شهر رشت در گذشته، عنوان کرد: دکتر نوبخت به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه دو مرحله اعتبار برای زرجوب و گوهررود تخصیص داد، اما نتیجه مطلوب حاصل نشد؛ خوشبختانه دکتر نوبخت همواره نسبت به مسائل و مشکلات گیلان احساس مسئولیت دارند و اکنون 200 میلیارد تومان برای این دو رودخانه کنار گذاشته اند که با تلاش شورای شهر و شهردار رشت باید جذب شود.

وی دو تیم فوتبال «سپیدرود» و «داماش» را متعلق به مردم رشت دانست و افزود: کمک مالی به سپیدرود باید به حساب هیئت فوتبال استان واریز شود و اداره کل ورزش و جوانان استان باید مالک باشگاه را تایید صلاحیت کند.

جعفرزاده، با اشاره به حمایت خود از دکتر روحانی در انتخابات سال 96، متذکر شد: اگر مجددا به گذشته باز گردم همین انتخاب را می کنم، اما چک سفید به هیچکسی نداده ام، زیرا به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی وظیفه دارم گله مندی ها را به رئیس جمهور برسانم. البته نقص و خطا وجود دارد، اما بزرگترین نقص این کشور فارغ از مسائل اقتصادی، کشته شدن اخلاق است و هر کسی که تریبون دارد به راحتی دیگران را متهم می کند که باید چنین رویه ای را کنار بگذاریم.

نماینده رشت در مجلس، با اشاره به توفیق دشمن در جنگ روانی پیش از شروع تحریم ها، گفت: هنوز تحریم شروع نشده بود، اما شرایط جامعه ملتهب شد که نشان می دهد در جنگ روانی دشمن شکست خوردیم و حاکمیت نتوانست کاری کند لذا باید پایه های مقاومتی خودمان را محکم کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران، محیط کسب و کار را جدا از وضعیت اشتغال دانست و یادآور شد: 22 شاخص برای سنجش محیط کسب و کار داریم که نشان دهنده محیط خوب کسب و کار در گیلان است، اما از کل بودجه اشتغال تنها 2 درصد را جذب کرده ایم که نشان می دهد شرایط اشتغال مطلوب نیست.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس، کار نمایندگان را قانونگذاری دانست؛ نه اجرای قانون و اظهار کرد: متاسفانه در دام فسادسازی که دشمن برای ما توطئه کرده، افتادیم و صفر تا صد این کشور را فاسد می دانیم.

وی اضافه کرد: تا روزی که جایگاه رهبری در این کشور است و همه ما زیر چتر ولایت هستیم، دشمن نمی تواند کاری کند، اما اگر اسیر فسادسازی شویم و به همه برچسب فاسد بزنیم، به راحتی در جنگ با دشمن شکست می خوریم. امروز دشمن نقشه ای برای ما چیده تا نظام اسلامی را نابود کند و مدافع این نقشه شوم دشمن، از یک طرف کسانی هستند که 40 سال پول کشور را دزدیدند و در طرف دیگر منافقینی قرار دارند که 17 هزار نفر را به شهادت رساندند.

جعفرزاده، با بیان اینکه در مقابل اقدامات دشمن سه سناریوی 12 مرحله ای چیدیم، خاطرنشان کرد: اکنون نمی توانیم دستمان را رو کنیم، زیرا در جنگ اقتصادی هستیم.

انتهای پیام

captcha