فشارهای اقتصادی برای وادارکردن ایران به مذاکره است/ هشدار به محتکران
کد خبر: 3737307
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
خطیب جمعه تهران:

فشارهای اقتصادی برای وادارکردن ایران به مذاکره است/ هشدار به محتکران

گروه سیاسی ــ آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ درباره اقتصاد ایران، گفت: آیا یک ایرانی با وجدان می‌پذیرد کاری کند که آسیبی به اقتصاد برسد تا عده‌ای سوء‌ استفاده کنند؟ این وضعیتی است که الان دشمنان بر روی آن مانور می‎دهند و همه تلاش آنها برای وادار کردن ایران به مذاکره است.

نماز جمعه اصلی////

به گزارش ایکنا، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی، عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز 19 مرداد، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با بیان اینکه بحثم در این خطبه درباره مسائل و مشکلاتی است که در خطبه اول عرض کردم اما در این خطبه بیشتر به نقاط سیاسی آن می‎پردازم، گفت: مسئله‎ای که الان در کشور وجود دارد این است که با دشمنی مواجه هستیم که از تمام خبرهای دروغ و درست سوء استفاده می‌کند.
وی افزود: قبلا ترامپ گفته بود حاضر به مذاکره هستیم و در همین هفته هم همین سخن را تکرار کرده و گفته است اقتصاد ایران به شکل سریع، وضعیت بدی پیدا کرده است، ما حاضریم ملاقات کنیم و مهم نیست که موافقت کنند یا خیر.
خطیب جمعه تهران اظهار کرد: این جمله که وی می‌گوید اقتصاد ایران سریعا دچار آسیب شده است را آیا یک ایرانی با وجدان می‌پذیرد که کاری کند تا آسیبی به اقتصاد برسد تا عده‌ای سوء‌ استفاده کنند. این وضعیتی است که الان دشمنان بر روی آن مانور می‎دهند و همه تلاش آنها برای وادار کردن ایران به مذاکره است.
آیت‌الله امامی کاشانی عنوان کرد: مواضع ایران همان است که رهبر انقلاب از اول بیان کرده‌اند و بر فرض اگر ایران مذاکره هم کند، آنها زیر وعده و وعید خود می‌زنند.
وی ادامه داد: روزنامه واشنگتن پست اخیرا نوشته است؛ ترامپ در 558 روز گذشته 4229 بار دروغ گفته و پیمان شکسته است و باز می‌گوید در دو ماه اخیر 970 بار دروغ گفته و پیمان خود را شکسته است. این گزارش می‌گوید با حساب ریاضی وی هر روز بیش از 7 دروغ می‌گوید و آن را نقض می‌کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: امام صادق(ع) از حضرت مسیح نقل می‌کند؛ کسی که دروغ وی زیاد باشد، بها ندارد و سبک است، بنابراین ترامپ بر طبق آن چیزی که دنیا و همین کلام حضرت مسیح نشان می‌‌دهد، اصلا ارزش ندارد. ما در برابر چنین فضایی قرار گرفته‌ایم که آمریکا، صهیونیسم و بن سلمان تصمیم گرفته‌اند دنیای اسلام را به هم بریزند.
خطیب جمعه تهران اظهار کرد: ما باید بیدار و هشیار باشیم و وحدت کلمه داشته باشیم و وظایف خود را به خوبی انجام دهیم. مسئولان، مردم، بخش خصوصی باید به وظایف خود عمل کنند. رهبر انقلاب در پیام به دولت می‌فرمایند: مسئله بانک‌ها و مخصوصا نقدینگی به یک کارگروه دانا، حساس، پرکار، خطرپذیر و شجاع نیاز دارد بنابراین دولت کارگروهی قوی و فعال تشکیل دهد و شب و روز برای مسئله بانک‎ها و نقدینگی چاره‎اندیشی کنند و نگذارند که این نقدینگی به سمت مسکن، طلا و ارز برود.

امام جمعه موقت تهران، در پایان سخنان خود عنوان کرد: رعایت این دستورالعمل که صریحا اعلام شده است برای دولت یک ضرورت است؛ چراکه در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و آن هم برای کشوری که ام القرای جهان اسلام است؛ بنابراین وظیفه و تکلیف ماست که از منابع کشور به نحو احسن استفاده کنیم.

بنابر این گزارش، آیت‎الله امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران، ضمن دعوت خود و دیگران به تقوای الهی اظهار کرد: بحث پیرامون کلمه فساد و مفسد است که در قرآن کریم، هر دو کلمه آمده است؛ فساد را راغب در مفردات اینگونه تعریف می‌کند که اگر چیزی از نقظه اعتدال خارج شود، فساد است. وی می‌گوید این فساد ممکن است کم یا زیاد باشد.

وی ادامه داد: آنجا فساد بالاست که به عنوان مثال بگوئیم دو خدا برای جهان وجود دارد. فساد، چه در بدن و چه در روح آسیب‌زاست و دردها و رنج‌ها و مشکلات جسمی را در پی دارد. فساد در روج همانند عصبانیت و شهوت است و در امیال و استعدادها و درخواست‌‎ها باید حد اعتدال را در نظر بگیریم؛ چراکه حد اعتدال راه مقابله با فساد است.

خطیب جمعه تهران افزود: این فساد جامعه را مضطرب می‌کند. قرآن کریم می‌فرماید: شما مال را به سفها ندهید. مال، قوام جامعه و برای همه مردم است و به کس خاصی تعلق ندارد. زمین، صنعت و تولید از همه است و فقط کسی‌که این زمین را می‌کارد باید به اندازه زحمت خود برداشت و بهره داشته باشد و کسی‌که خانه را می‌سازد مالک آن می‌شود اما همه باید در حدی که خداوند معین کرده است حرکت کنند.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه استعداد برای مال و پول زیاد است اما باید این استعدادها مهار شود؛ چراکه در غیر اینصورت منجر به فساد می‌شود، تصریح کرد: ریشه فساد به بیان امام صادق(ع) سه چیز شامل حرص، آرزو و استکبار است. پیغمبر اسلام(ص) نیز می‌فرماید: آدم حریص به مقصد نمی‌رسد و مرگ او را می‌برد. همچنین وی همیشه نگران است که مبادا این مال از بین برود، کجا ببرد و کجا پنهان کند؛ بنابراین حریص، مضطرب و پریشان است.

وی افزود: در روایات ما و در تفسیر قمی از امام باقر(ع) نقل شده که کسانی‌که به این سیاهی فساد گرفتار هستند، ذلت، تمام وجود آنها را در بر می‌گیرد و در دنیا آبروی وی می‌رود اما مهم آخرت است. در روایت دیگری در کتاب کافی از امام صادق(ع) آمده است که به شبهایی که اتاق تاریک است دقت کنید، افرادی که در شهوت مال و جمع‌آوری اموال مردم به امید گران فروختن هستند، تاریکی آنها مرتبا بیشتر می‌شود؛ شب تاریک است اما تاریکی آنها بیشتر است.

آیت‌الله امامی کاشانی عنوان کرد: شیطان به گناه انسان زینت می‌دهد. تمام اموالی که احتکار می‌شود و بازار را دچار لطمه و اضظراب می‌کند، برای آن شخص در آخرت تبدیل به خانه‌ای با همان چهره سیاه می‌شود. اگر غذای انسان به ابزار برای عقل و خدا تبدیل شد، تبدیل به نور می‌شود اما برای اینکه خداوند نشان دهد که جسم چقدر زشت است، اینگونه تعبیر می‌کند که کسانی که با گناهان مردند در چاه توالت می‌افتند و این سرنوشت انسان حریص و طماع است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این مربوط به یک جامعه عادی است اما کشوری که دور تا دور آن را دشمن فرا گرفته است، آیا انسان باید چنین کارهایی همانند احتکار انجام دهد؟ گفت: قطعا پیامد چنین اقداماتی در دنیا و آخرت معلوم است. از قوه قضائیه تشکر می‌کنم که مجددا بر مجازات مفسدان تأکید کردند؛ مجازات‌ها را باید جدی گرفت. صحیح نیست در شرایط جنگ اقتصادی، عده‌ای چنین فسادهایی را انجام دهد. ان‌شاءالله مسئولان قضایی کار خود را به خوبی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: یکبار حضرت امام(ره) به بنده فرمودند هر کس به انقلاب بدی کند، آبروی خودش می‌رود. بنده این تهدید را به تمام سودجویان اعلام می‌کنم که زندگی خود و زن و فرزندتان را در دنیا و آخرت سیاه نکنید. این اقدامات بر روی فرزندان شما هم تأثیر خواهد گذاشت و در قیامت خواهید دید که بر روی نوه‌های شما هم تأثیر گذاشته است.

امام جمعه موقت تهران، در پایان خطبه اول تأکید کرد: کشور در سایه امام زمان(عج) است و بحمدالله از تمام این گردنه‌ها به سلامت عبور خواهد کرد و به دست ولی عصر(عج) خواهد رسید؛ چراکه از سرمایه‌هایی همانند خون شهدا بهره‌مند است.

captcha