احتکار در شرایط کنونی ظلم و بی انصافی است
کد خبر: 3737319
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷

احتکار در شرایط کنونی ظلم و بی انصافی است

گروه سیاست و اقتصاد ـ آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به گزارش احتکار در تهران تصریح کرد: برخی در شرایط کنونی دست به احتکار زدند، دلارهای به قیمت دولتی گرفتند و خوردند، از مسئولان می خواهیم به شدت با این عناصر فساد مقابله کنند. این حرکت ظلم و بی انصافی است.

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز 19 مردادماه در خطبه های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: تقوای الهی منشاء نجات از همه خسارت ها و مهلکه ها است.

وی با بیان اینکه شهادت امام محمدتقی(ع) را در هفته آینده پیش رو داریم اظهار کرد: امام نهم در سن25 سالگی توسط همسرش که دختر مامون بود و به دستور معتصم عباسی خلیفه وقت به شهادت رسید. با وجود این در مدت کوتاه امامتشان آثار امامت و ولایت ایشان به منصه ظهور رسید، شاگردان زیادی تربیت کرده و جهان اسلام را به نحو شایسته ای اداره کردند. ایشان وکلایی داشتند که یکی از آنها علی بن مهزيار اهوازی است.

امام جمعه اهواز ادامه داد: ایشان کلمات حکمت آمیز زیادی دارند.یکی از آنها این سخن است که فرمودند: «القصد الی الله بالقلوب ابلغ من اتعاب الجوارح بالاعمال» اگر می خواهید به خدا برسید به وسیله راه های قلبی بهتر از اعمال می توان موفق شد و این به معنی اعتقادات حقه است؛ خدا را بشناسیم، پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) را بشناسیم و به آنها معتقد باشیم. این اعتقادات اساس سعادت است و قلب انسان را نورانی می کند.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) گفت: از جوانان می خواهیم در امر ازدواج و تسهیل در آن به این دو بزرگوار اقتدا کنند. خیلی از جوانان به دلیل بیکاری ازدواج نمی کنند. قرآن کریم می فرماید از فقر نترسید. امروز اشتغال به معنای استخدام کم است، باید مهارتی،  فنی یاد بگیرید و به دنبال کار آزاد باشید و نباید ازدواج را بر این قضیه معلق کنید.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: پدران به فرزندان خود در امر ازدواج کمک کنند. باید یک مقدار توقعات خود را پایین بیاوریم. انسان خود را به زندگی ساده و معمولی عادت دهد. نباید جوان ها تا سنین بالا بدون همسر بمانند. این کار غلط است. دختران هم توقعات خود را پایین بیاورد تا به توافق برسند. 

وی همچنین با اشاره به 21 مرداد روز حمایت از صنایع کوچک گفت: صنایع کوچک از جهاتی از صنایع بزرگ مهم ترند چون مردمی هستند و تعدادشان از صنایع بزرگ بیشتر است. مسئولان و دولت باید به صنایع کوچک اهمیت دهند.

امام جمعه اهواز در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: از  دولت، مردم و گروه های سیاسی کشور عراق صمیمانه تشکر می کنیم که در رابطه با تحریم های ظالمانه آمریکا اعلام برائت و انزجار کردند و حمایت خود را از جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند. 

آیت الله موسوی جزایری در پایان تصریح کرد: اما درباره دیگرانی که از خودمان هستند اما دست به احتکار زدند، دلارهای به قیمت دولتی گرفتند و خوردند، از مسئولان می خواهیم به شدت با این عناصر فساد مقابله کنند. این حرکت ظلم و بی انصافی است که در شرایطی که هنوز در عزای شهدای حرم می نشینیم عده ای سودجو خون مردم را به شیشه کنند و این طور فساد اقتصادی به وجود بیاورند. مسئولان سه قوه باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

انتهای پیام

captcha