قره شیخلو: رفتار قرآنی را در جامعه رواج دهیم
کد خبر: 3737328
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰

قره شیخلو: رفتار قرآنی را در جامعه رواج دهیم

گروه فعالیت‌های قرآنی- اختتامیه اردوی آموزشی تفریحی استعدادهای قرآنی شمال غرب کشور شامگاه پنجشنبه ۱۸ مردادماه با حضور مهدی قره شیخلو، رئیس دارالقرآن کشور، جمعی از مسئولان و فعالان قرآنی استان آذربایجان‌شرقی در اردوگاه الغدیر تبریز برگزار شد.

 برگزاری اختتامیه اردوی آموزشی استعدادهای قرآنی شمال غرب کشور+تصاویر

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اختتامیه اردوی آموزشی تفریحی استعدادهای قرآنی شمال غرب کشور شامگاه پنجشنبه ۱۸ مردادماه با حضور مهدی قره شیخلو، رئیس دارالقرآن کشور، جمعی از مسئولان و فعالان قرآنی استان آذربایجان‌شرقی در اردوگاه الغدیر تبریز برگزار شد.

مهدی قره شیخلو، رئیس دارالقرآن الکریم کشور، در این آیین با تاکید بر اینکه برگزاری چنین اردوهای آموزشی و تفریحی کار موثری است و باید ادامه دار باشد، گفت: این اردو چهارمین اردویی است که برگزار می شود و امسال دو اردوی دیگر هم داریم که تقریبا در کل کشور به صورت منطقه ای برگزار می‌شود.

وی تربیت افراد متخصص و متعهد را از اهداف برگزاری این اردوها اعلام کرد و افزود: بیش از 50 میلیون تومان برای برگزاری این اردو هزینه شده است.

قره شیخلو تصریح کرد: مسئولان و شرکت کنندگان باید از این فرصت‌ها استفاده کنند تا نوجوانان با استعدادی که در این اردوها حضور دارند؛ شناخته شوند.

رئیس دارالقرآن الکریم کشور، با بیان اینکه باید فضایی را آماده کنیم برای کسانی که هم قرآن را خوب می خوانند و هم اخلاقشان بوی قرآنی می‌دهد، گفت: باید بتوانیم نسل قرآنی با اخلاق تربیت کرده و اخلاق و رفتار قرآنی را در جامعه رواج دهیم.

وی اظهار کرد: در کل کشور تعداد یک هزار و 300 نفر در این اردوها حضور دارند که امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی مناسب جوانان قرآنی را تحویل جامعه دهیم و این جوانان نیروهای شاخص قرآنی باشند که در سطح بین المللی و مسابقات قرآنی جهان اسلام بدرخشند.

برگزاری اختتامیه اردوی آموزشی استعدادهای قرآنی شمال غرب کشور+تصاویر

حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در این آیین با تاکید بر اینکه قرآن نازل شده است تا انسان خاکی و زمینی را آسمانی و ملکوتی کند گفت: ما برای حول محور قرآن اینجا جمع شده ایم هر کس در زندگی یک مسیری را برای خود انتخاب می‌کند ولی زیباترین مسیر برای انتخاب قرآن است و این مسیر لذت بخش و لذت آفرین است. بهتر است که استعدادهای قرآنی کشور شناسایی بشوند و تفسیر و تدبیر قرآن را طی بکنند تا فهم قرآن میسر شود. قرآن نازل شده است تا انسان فرشی را به انسان عرشی تبدیل کند.

برگزاری اختتامیه اردوی آموزشی استعدادهای قرآنی شمال غرب کشور+تصاویر

حجت‌الاسلام حسینی، با بیان اینکه مسیر قرآن، بهترین و زیباترین مسیر برای رسیدن به تکامل در زندگی انسان است، ادامه داد: انسان هرمسیری را طی کند، به اندازه مسیر قرآن لذت‌بخش و لذت‌آفرین نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذریابجان شرقی یادآور شد: روخوانی، تفسیر، روان‌خوانی و... قرآن، همه مقدمه هستند برای انس با قرآن و انس با قرآن مقدمه رسیدن به حقیقت قرآن است.

برگزاری اختتامیه اردوی آموزشی استعدادهای قرآنی شمال غرب کشور+تصاویر

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی، رئیس دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، نیز در این آیین گفت: اردوی آموزشی، تفریحی استعدادهای قرآنی شمالغرب کشور متشکل از شش استان مازندران، گیلان، زنجان، اردبیل، آذربایجان‌غربی و آذربایجان شرقی است.

وی افزود: بحث استعدادهای قرآنی توسط سازمان دارالقران کشور مطرح شده و حدو دو نیم سال است که برنامه ها اجرا می شود که در دوره های قبل نفرات محدودی شناسایی و معرفی شدند.

برگزاری اختتامیه اردوی آموزشی استعدادهای قرآنی شمال غرب کشور+تصاویر

حجت‌الاسلام حسنی، با اشاره به اینکه اردوها هم بار آموزشی دارد و هم بار تفریحی گفت: این اردوها باعث تبادل اطلاعات بین قرآن آموزان می‌شود.

انتهای پیام

captcha