احتکارکنندگان بازار را برهم می‌زنند/ مهریه‌های سنگین، ازدواج را سخت کرده است
کد خبر: 3737329
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴

احتکارکنندگان بازار را برهم می‌زنند/ مهریه‌های سنگین، ازدواج را سخت کرده است

گروه اجتماعی- امام‌‎جمعه اصفهان گفت: احتکارکنندگان بازار را به هم می‌زنند، اما مردم باید با بازرسان سازمان تعزیرات همکاری کنند تا با احتکارکنندگان برخورد شود.

احتکار کنندگان بازار را برهم می‌زنند/ مهریه‌های سنگین، ازدواج را سخت کرده است

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه ارز مسافرتی باید قطع شود، اظهار کرد: نباید پول مردم را به کسانی داد که برای مسافرت یا کار غیرضروری از کشور خارج می‌شوند.

وی افزود: کسانی که می‌خواهند برای زیارت خانه خدا به مکه بروند، باید اگر توان مالی دارند، خودشان دلار موردنیاز خود را از بازار تهیه کنند، نه اینکه از پول مردم برای آن‌ها دلار ارزان تهیه شود.

امام ‌جمعه اصفهان با بیان اینکه دشمن آرزوهای خود را درباره ایران به گور خواهد برد، خاطرنشان کرد: اتحاد رمز موفقیت است، یعنی اگر در مقابله با دشمن متحد شویم، به راحتی می‌توانیم در برابر آن ایستادگی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به سالگرد پیروزی حزب الله لبنان برابر رژیم صهیونیستی، افزود: صهیونیست‌ها با همه امکانات و تجهیزاتی که داشتند، 33 روز جنگیدند، اما سرانجام این حزب‌الله لبنان بود که پیروز شد.

آیت‌الله طباطایی‌نژاد به سالروز شهادت امام جواد(ع) اشاره و اظهار کرد: امام جواد (ع) در هفت سالگی به امامت رسیدند و ایشان نخستین امام جوان شیعیان بودند، اما برخی به امامت قبل از بلوغ ایراد و شبهه وارد می‌کنند، گویی این‎ها از یاد برده‌اند که حضرت مسیح(ع) در گهواره سخن ‌گفت.

وی به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: ازدواج حضرت امیر(ع) و حضرت زهرا(س) در عرش برگزار شد و براساس روایت از پیامبر(ص)، اگر خداوند امام علی(ع) را خلق نمی‌کرد، هیچ کفو و برابری برای حضرت فاطمه(س) پیدا نمی‌شد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به ضرورت الگوپذیری از زندگی و سیره امام علی (ع) و حضرت فاطمه(س) از جمله در بحث ازدواج، ادامه داد: مهریه‌های سنگین، ازدواج را سخت کرده است، در حالی که در روایات متعدد داریم که دختران خود را به افراد متقی شوهر دهید.

انتهای پیام

captcha