جهاد دانشگاهی تحولات بزرگی را در کشور ایجاد کرده است
کد خبر: 3737357
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
علیدادی‌سلیمانی:

جهاد دانشگاهی تحولات بزرگی را در کشور ایجاد کرده است

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه کرمان گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی به آن دست یافتیم و شاهد اقدامات خوبی از طرف آن‌ها هستیم که جهاد دانشگاهی یکی از این جریانات است که تحولات بزرگی را در کشور ایجاد کرده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالگرد ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه‌الزهرا(س) گفت: این خانواده محور و کانون دفاع از ارزش‌ها و احکام الهی است و باید سبک زندگی خود را با این عزیزان تنظیم کنیم.
وی به سالگرد پیروزی حزب‌الله لبنان بر رژیم صهیونیستی پرداخت و در این باره افزود: این رژیم غاصب در سال‌های گذشته همیشه با شکست جنگ‌ها را خاتمه داده که قبلا این طور نبود، این از دستاوردهای حزب‌الله لبنان است، جریان مقاوت است که همه بافت‌های قبلی را خنثی و اسرائیل را منزوی کرده و به سمت نابودی می‌کشاند.
امام جمعه کرمان تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی را از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی برشمرد و بیان کرد: تاریخ نشان می‌دهد که در زمان قبل از انقلاب با مشارکت‌های اجتماعی و احزاب برخورد بسیار بدی می‌شد، اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی به آن دست یافتیم و شاهد اقدامات خوبی از طرف آن‌ها هستیم که جهاد دانشگاهی یکی از این جریانات است که تحولات بزرگی را در کشور ایجاد کرده است.
امام جمعه کرمان به روز خبرنگار اشاره و با تبریک این روز به فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی، گفت: این قشر مخلص و فداکار در صحنه‌های مختلف جهاد می‌کنند و سند این جهاد آنان شهدایی است که تقدیم کرده‌اند.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: جایگاه خبرنگاری جایگاه بزرگ و رفیعی است و به همان اندازه مسئولیتشان را خطیر می‌کند، چراکه به فهم و درک جامعه منتهی می‌شود، مردم باید جایگاه آنان را تکریم کرده و مسؤولان نیز به این قشر کمک کرده و بسترهای فعالیتشان را فراهم کنند.
وی خبرنگاران را مورد خطاب قرار داد و اظهارکرد: توجه داشته باشید که حتی خبری کوتاه و با انتشار ثانیه‌ای، عواقب بسیار بدی را به دنبال دارد که باید به شدت مواظب بود، در روزهای اخیر برای کسی که تا همین چند وقت پیش برای مردم کار می‌کرد، اخبار ناصوابی منتشر شد و دشمن نیز از آن سوء استفاده کرد که باید وسواس زیادی داشت، چرا که دشمن در پی ناامید کردن مردم ما است.
امام جمعه کرمان شرایط اقتصادی کشور را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: مسؤولان باید کسانی را در پست‌های حساس اقتصادی قرار دهند که جهادی، متخصص، ارزشمند بوده و با نگاه دلسوزانه کار کنند.
وی ادامه داد: ما در جنگ اقتصادی قرار داریم و در وضعیت فعلی باید از افسرانی از جنس فرماندهان دوران دفاع مقدس در عرصه اقتصاد استفاده شود، کسانی که خودشان می‌ترسند قطعا شایسته خدمت در این شرایط نیستند.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی برخورد با مفسدان اقتصادی و اخلالگران این عرصه را ضروری و مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: این برخورد باید به دور از مسائل سیاسی و جناحی باشد که اگر این گونه پیش برویم، این افراد همیشه فرار می‌کنند.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه هر کسی، با هر حزبی و با هر تفکری باید در برابر قانونی یکسان باشد، عنوان کرد: با کسانی که به بیت‌المال دست درازی کرده و به مردم رحم نمی‌کنند باید قاطعانه برخورد شود، چند روز پیش شاهد بودیم که افرادی کالاها را احتکار و انبار کرده‌اند تا گران‌تر بفروشند، هم با این افراد و هم با کسانی که رانت استفاده کرده و ویژه‌خواری می‌کنند، باید به شدت برخورد شود.
وی از پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران سخن به میان آورد و تأکید کرد: این موضوعات از اتاق فکر دشمن خارج می‌شود و با برنامه و حساب شده است، آنها در پی آن هستند تا در میان مردم و مسوولان ما دو دستگی ایجاد کنند، آمریکا همین چند وقت قبل، معاهده‌ای را که حاصل چندین سال مذاکره بود را زیر پا گذاشت، پس باید با صبر و هوشمندی انقلابی و با با نگاه دینی توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.َ
انتهای پیام

captcha