رسانه رُکن چهارم دموکراسی است
کد خبر: 3737390
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

رسانه رُکن چهارم دموکراسی است

گروه اجتماعی- استاندار آذربایجان‌شرقی، با تاکید به اینکه رسانه رُکن چهارم دموکراسی است، گفت: اگر رسانه و خبرنگار را کنار بگذاریم، قطعاً جامعه به سمت خواب و نابودی می‌رود.

رسانه رُکن چهارم دموکراسی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی، شب گذشته در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در سالن جمهوری استانداری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: خبر از لحاظ ارزش‌های که بدان اعتقاد داریم برای ما با اهمیت بوده چراکه اولین آیه نازل شده بر پیامبر اکرم(ص) در مورد قلم است.

وی افزود: علم، قلم اولین آیه‌هایی است که در جامعه آن زمان بر پیامبر اکرم نازل شده است و این نشان از عجایب قرآن است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه خداوند در قرآن به قلم و نوشتن قسم یاد کرده است، گفت: حساسیت به مسائل اقتصادی و سیاسی در آرامش بوده و این وظیفه خبرنگاران است به عنوان چشم باز جامعه رسالت خود را عملی کند.

وی خاطرنشان کرد: از خبرنگاران انتظار می‌رود تا مسائلی را که دیگران نمی‌بینند را ببیند و متوجه موضوع بوده و در قالب تیتر و واژه پیش روند.

خدابخش با تاکید به اینکه رسانه رُکن چهارم دموکراسی است، گفت: اگر رسانه و خبرنگار را کنار بگذاریم، قطعاً جامعه به سمت خواب و نابودی می‌رود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت موزه مطبوعات، گفت: رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان نامه موزه را به من داده تا دوشنبه در تهران برای رسمی بودن موزه اقدام کنیم و امیدواریم و حتی زودتر از شهریورماه نیز موزه مورد بهره‌برداری برسد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه عکاس تبریزی که در حین عکاسی مورد ضرب و شتم قرار گرفته ناشی از حساسیت در افکار عمومی بود، گفت: باید قدر رسانه‌ها را دانست و در کنار آنها بود و بنده نیز پیگیر اتفاقات ناگوار اخیر برای برخی خبرنگاران هستم تا دیگر شاهد چنین وقایعی نباشیم.

انتهای پیام

captcha