ملاک اصلی تعلیم و تربیت فرزندان مبانی اسلامی است
کد خبر: 3737407
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸

ملاک اصلی تعلیم و تربیت فرزندان مبانی اسلامی است

گروه اجتماعی - رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با اشاره به اینکه والدین با اهمیت به حضور بیش‌تر و مؤثر در خانواده با اهمیت دادن به روح و الزامات روانی فرزندانشان می‌توانند به کارکردهای صحیح تربیتی خانواده جامه عمل بپوشانند، گفت: معیار و ملاک اصلی تعلیم و تربیت فرزندان مبانی اسلامی و دینی است.

ملاک اصلی تعلیم و تربیت فرزندان مبانی اسلامی است

حجت‌الاسلام علیرضا کاوه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: زنان امروزه با حضور در عرصه‌های مختلف نشان داده‌اند که توانایی فعالیت در همه عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی را دارند و حضور آنها در مراکز دانشگاهی برای تحصیل بیانگر جایگاه و منزلت آنان است.
وی زن و مرد را مکمل یکدیگر دانست و افزود:  زن و مرد باید عیب‌های همدیگر را بپوشانند و زمینه موفقیت همدیگر را فراهم کنند تا بتوانند در کنار هم به موفقیت برسند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج همسر را نشانه حكمت خداوند و مايه آرامش انسان دانست و عنوان کرد: «وَ مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْواجاً لِتَسْكُنُوا إِلَيْها وَ جَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فِي ذلِكَ لآيات لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ؛(2) از نشانه‌هاي او اينكه همسراني از جنس خودتان براي شما آفريد تا در كنار آنان آرامش يابيد و ميانتان مودّت و رحمت قرار داد؛ در اين، نشانه‌هايي است براي گروهي كه تفكر مي‌كنند.»
وی اعلام کرد: تحصیلات و افزایش سطح سواد بانوان باید به تربیت درست فرزندان منجر شود تا بتوانند افراد مفیدی به جامعه تحویل دهند.
حجت‌الاسلام کاوه عنوان کرد: والدین با اهمیت به حضور بیش‌تر و مؤثر در خانواده با اهمیت دادن به روح و الزامات روانی فرزندانشان می‌توانند به کارکردهای صحیح تربیتی خانواده جامه عمل بپوشانند.
وی بیان کرد: فراموش نکنیم که فرزندان و افراد خانواده ما بیش از نیازهای جسمانی به آرامش روانی و درک متقابل نیازمندند و ارتباط مناسب و مشفقانه پدر در منزل با همسر و فرزندان ضامن بقا و سلامتی کانون گرم خانواده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج افزود: پس از انقلاب اسلامی و حرکت همگانی مردم برای تغییر بنیادین ارزش‌های نظام، دشمنان همواره از طریق برنامه‌های مختلف سعی در اختلال در نظام برنامه‌های کشورمان و همچنین فروپاشی بنیان خانواده‌ها داشته‌اند.
وی ادامه داد: بدین ترتیب دشمن زخم خورده از شکست در حوزه‌های نظامی به فکر راه‌های پنهانی‌تر و البته کشنده‌تری برای نابودسازی نظام افتاد. در این دوره استحاله از درون و تهی‌سازی معانی ارزشی جامعه مهم‌ترین هدف دشمن قرار گرفت. دشمنان تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی را مطرح کردند و در صدد حمله به جوانان ما برآمدند.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با تأکید بر توجه والدین به فرزندان در زمینه تربیت درست آنها یادآور شد: معیار و ملاک اصلی تعلیم و تربیت فرزندان مبانی اسلامی و دینی است و نباید به این مهم بی‌توجه بود.
انتهای پیام

 

captcha