جلسات بلای جان مدیران و موجب نارضایتی مردم
کد خبر: 3737465
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

جلسات بلای جان مدیران و موجب نارضایتی مردم

گروه اجتماعی - متأسفانه در روزگار ما تشکیل بعضی از جلسات به یک موضوع ملال‌آور تبدیل شده است که هم توان و انرژی مدیران را گرفته است و هم موجبات نارضایتی مراجعه کنندگان به ادارات و دوایر دولتی را فراهم آورده است.

جلسات بلای جان مدیران و موجب نارضایتی مردم

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در یادداشتی به بررسی جلسات غیرضروری پرداخته است که در ادامه متن این یادداشت بیان می‌شود؛
برگزاری جلسه هماهنگی برای انجام هر کاری از مسائل اجنتاب ناپذیر و ضروریست که از دیرباز همواره انسان‌ها آن را به کار گرفته اند.متاسفانه در روزگار ما تشکیل بعضی از جلسات به یک موضوع مضحک و ملال‌آور تبدیل شده است که هم توان و انرژی مدیران را گرفته است و هم موجبات نارضایتی مراجعه کنندگان به ادارات و دوایر دولتی را فراهم آورده است. درباره این موضوع نکاتی قابل تامل است.
- همانطور که عرض شد تشکیل برخی از جلسات لازم و ضروریست که بحثی در این خصوص نیست.
- اما آنچه که قابل بررسی است و باید مورد کنکاش قرار بگیرد جلسات غیرضروری و نحوه برگزاری آنهاست.
- بسیاری از جلساتی که توسط مدیران تشکیل می شود بی خاصیت بوده و نتیجه مطلوبی ندارد.
- گویا نظم بعضی از مدیران در بی نظمی است ، به طوری که عمدتا جلساتی که برگزار می شود بنابر یک بدعت ضمان آور با نیم ساعت تاخیر برگزار می شود ، که این کار خلاف آموزه های دینی و به لحاظ شرعی هم اتلاف وقت محسوب شده و قطعا دارای ضمان شرعی خواهد بود که متاسفانه مدیران نسبت به مساله مهم توجه لازم را ندارند.
- لازم است مدیران آموزش لازم را برای نحوه اداره جلسات در همه ابعاد طی کنند ، که لازمه کار است و با کمال تاسف گویا تنها چیزی که در مملکت ما آموزش ندارد مدیریت است و غالب افراد بدون آموزش مدیریت به کاری و مسئولیتی گمارده می شوند و بر اساس استعداد خود و به مرور زمان مسائلی را یاد می گیرند!!
- فاجعه آنگاه عمق پیدا میکند که بعضی توهم خود شیفتگی پیدا کرده و خودشان را علامه و متخصص هر رشته ای می دانند و در همه موضوعات اظهار نظر می کنند در حالی که صواب آن است انسان در مساله ای که تخصص و اطلاعات لازم را ندارد زبان نگه دارد.
- مسئله ای که بسیار حائز اهمیت است رعایت وقت جلسات و مطالعه به اصطلاح رییس جلسه است.
طولانی شدن جلسات قصه پر غصه‌ای ست که باید در بعضی از شوراهای مؤثر مثل شورای فرهنگ عمومی فکر اساسی برای آن کرد، حقیر بارها در جلسات سه ساعته و چهار ساعته بی‌نتیجه شرکت کردم که گاهی به دستمایه‌ای برای طنز دوستان خبرنگار تبدیل شده که اظهار کرده اند با صرف این همه وقت چه مشکلی از مملکت را حل کردید.
و آنچه که انسان را آزار می‌دهد عدم مطالعه مدیران عزیز است که بی‌هیچ پیش زمینه صرفاً با آسمان ریسمان بافتن به اصطلاح جلسات را راه می‌اندازند در حالی که کوتاه صحبت کردن و داشتن مطالعه و اطلاعات کافی از هنر مدیر و اتفاقاً عیار آن بزرگوار را مشخص خواهد کرد.
- پرحرفی یکی دیگر از معضلات جلسات است که گویا بعضی هیچ خرده عقلی برای دیگران قائل نیستند و خود یکجا قصد حل همه مشکلات را دارند .
پیشنهاد می‌گردد موضوع جلسات ادارات که به یک آسیب جدی تبدیل شده است در یک جلسه تخصصی شورای فرهنگ عمومی که مصوباتش در حکم قانون است بررسی شود و استان کردستان این کار مهم را به عنوان الگو در کشور انجام دهد و نتایج به دست آمده را جهت اجرا به همه دستگاه‌ها ابلاغ کند.
تصور نشود که نگارنده خود را از همه مواردی که ذکر شد مبری می‌داند، خیر بلکه تلاش کرده‌ام که به موارد فوق عمل نسبی کنم.
یادآور می‌شود؛ ان شاءالله روزی برسد که همه ما فرهنگ شرکت و اداره جلسات را به خوبی یاد بگیریم که این حداقل انتظاری است که از مدیران می‌رود.
سخن گفته دگر باز نیاید به زبان
اول اندیشه کند مرد اگر عاقل باشد

captcha