رسانه‌ها، خودسانسوری نکنند/ پرداختن به مطالبات مردم وظیفه شرعی است
کد خبر: 3737488
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

رسانه‌ها، خودسانسوری نکنند/ پرداختن به مطالبات مردم وظیفه شرعی است

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: در حال حاضر و بنا به شرایط کشور رسانه‌ها باید دست از خودسانسوری برداشته و با هدف احیای سرمایه‌های اجتماعی خط قرمزهایی که برای خود تعریف کردند را بشکنند.

رسانه‌ها، خودسانسوری نکنند/ پرداختن به مطالبه مردم، یك وظیفه شرعی است

به گزارش ایكنا از فارس، جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس امروز، 20 مردادماه در نشست هم‌اندیشی مدیر مسئولان و مدیران رسانه‌های استان و هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، گفت: امروز اینکه رسانه‌ها به موارد مورد مطالبه مردمی را دلسوزانه بپردازند یک وظیفه ملی، شرعی و انسانی است لذا باید خط قرمزهای خود را بشکنند زیرا در غیر این صورت آینده کشور در خطر خواهد بود.
وی افزود: به دلیل تصمیم‌های نادرست برخی از مسئولان سرمایه اجتماعی و اعتماد مردمی در کشور دستخوش تغییرات شده که در این میان عده‌ای نیز از خارج از کشور برنامه‌هایی را برای کشور ما دنبال می‌کنند که علت مضاعفی برای به بیراهه کشیدن فضای موجود کشور است.

دلسوزان واقعی نظام، برای بهبود وضعیت كشور كمك كنند
رازقی اظهار كرد: در این شرایط دلسوزان واقعی ایران و نظام که رسانه‌ها در رأس آن‌ها قرار دارند باید برای ایجاد انسجام و یکپارچگی در کشور و منافع ملی اقداماتی را انجام دهند که به بهبود وضعیت کشور کمک کند.
رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: فساد یکی از موانع اساسی فضای کسب و کار و جذب سرمایه‌گذاری در کشور است، به طوری که امروز فساد بیش از سایر بخش‌ها اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داده است و در این میان رسانه‌ها رسالت و نقش محوری در مقابله با فساد دارند.
وی با اشاره به موارد فساد نهادینه شده در کشور ادامه داد: در 50 سال اخیر سیاست کشور بر سرکوب تولید و صادرات بوده و در دوران‌های مختلف به اشتباه به جای هدف‌گذاری بر تولید پایدار به موضوع اشتغال پرداخته شده که اگر سیاست تولید کشور را دنبال کرده بودیم امروز وضعیت اقتصاد ما این چنین نبود.
رازقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اتاق بازرگانی فارس در دو سال اخیر حرکت بر مبنای علم در حوزه اقتصاد را سرلوحه کار خود کرده است که در این زمینه اقدام به تولید مطالب کارشناسی مبتنی بر تجربه فعالان اقتصادی استان و ارائه به تصمیم گیران در کشر و استان برای رفع موانع کسب و کار کرده است.
رئیس اتاق بازرگانی فارس بیان كرد: در حال حاضر 10 دفتر مطالعات اجتماعی واقتصادی، پایش فضای کسب و کار، آینده پژوهی، سلامت اداری، تبادل تکنولوژی، بهبود مستمر، دبیرخانه شورای پژوهش و دبیرخانه شورای گفت‌وگو در اتاق بازرگانی فارس فعال است و کارهای بزرگی را در استان انجام داده است.

ارائه راهكار برای حل بحران‌های ارزی از سوی اتاق بازرگانی شیراز
وی با بیان اینکه در موضوع بحران‌های ارزی راهکارهایی را اتاق بازرگانی فارس به تصمیم‌گیران در سطح ملی ارائه کرده است افزود: در بسته جدید ارزی ارائه شده در حوزه ارز در کشور بیش از 90 درصد پیشنهادات اتاق بازرگانی فارس لحاظ شده بود که امیدواریم این کار علمی تا حدود بسیاری بتواند راهگشای مشکلات بخش اقتصاد کشور باشد.
رازقی بیان کرد: اتاق بازرگانی فارس در جهت توسعه استان فارس به ویژه در بخش مبارزه با فساد، آماده همکاری در بخش‌های مختلف تولید محتوا و کار کارشناسی و علمی است و ما در کنار رسانه‌ها هستیم.
یادآور می‌شود، در این نشست مدیران مسئول و مدیران رسانه‌های استان فارس به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
انتهای پیام

captcha