260 حافظ کل قرآن؛ ثمره یک سال تلاش بیت‌الاحزان
کد خبر: 3737558
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
حجت‌الاسلام شاهسونی خبر داد:

260 حافظ کل قرآن؛ ثمره یک سال تلاش بیت‌الاحزان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ در 53 شعبه بیت‌الاحزان 142 نفر حافظ کل قرآن در یک سال گذشته تربیت شدند که با افزوده شدن این تعداد، شمار حافظان کل بیت الاحزان به مرز 2000 نفر نزدیک شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان با اشاره به حافظ کل شدن 260 قرآن‌آموز این مؤسسه طی یک سال گذشته از رسیدن شمار حافظان کل بیت‌الاحزان به 1910 نفر خبر داد.
وی با تأکید بر این‌که تمامی 260 حافظ مذکور در جشنواره جبرئیل امین مورد تجلیل قرار خواهند گرفت، عنوان کرد: از این تعداد 142 نفر در شعب مؤسسه و 118 نفر در مراکز شبانه‌روزی حفظ یکساله به این مهم نائل شده‌اند.
مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان با بیان این که 145 نفر از حافظان را بانوان و 115 نفر را آقایان تشکیل می‌دهند، افزود: در بخش شعب مؤسسه، از 53 شعبه‌ای که موفق به تربیت حافظ کل قرآن طی سال گذشته شده‌اند، شعبه استهبان با تربیت 11 حافظ کل قرآن و مجموعه شهرستان استهبان با تربیت 17 حافظ کل قرآن بیشترین تعداد حافظ را به جشنواره جبرئیل امین معرفی کرده است.

260 حافظ کل قرآن ثمره یک سال تلاش بیت‌الاحزان/ تربیت 142 حافظ کل در شعب
وی در توضیح تفاوت شعبه و شهرستان، تصریح کرد: در تعریف اداری آموزشی مؤسسه بیت‌الاحزان هر شهرستان ممکن است شامل چندین شعبه باشد و در واقع مجموعه شعبه‌های واقع در شهرستان‌(اعم از شهر، بخش و روستا) به عنوان شهرستان اطلاق می‌شود.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اظهار کرد: شعب کارزین در استان فارس و نودژ در استان کرمان نیز با تربیت 7 حافظ کل و شعب پردیسان در استان قم و قلعه گنج در استان کرمان با تربیت 6 حافظ کل قرآن رتبه‌های بعدی را از این لحاظ به خود اختصاص دادند.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی فارس تعداد شهرستان‌هایی که در یک سال گذشته موفق به تربیت حافظ کل قرآن شده‌اند را 27 شهرستان عنوان کرد و افزود: حافظان کل مجموعه شهرستان قیر و کارزین در استان فارس و همچنین شهر شیراز 13 نفر هستند که پس از استهبان بیشترین حافظان کل را به جشنواره سال جاری معرفی کرده‌اند و شهرستان داراب در استان فارس با 11 و شهرستانهای کازرون فارس و منوجان کرمان با 10 حافظ کل از این لحاظ در رتبه‌های بعد قرار دارند.

260 حافظ کل قرآن ثمره یک سال تلاش بیت‌الاحزان/ تربیت 142 حافظ کل در شعب
این حافظ کل قرآن حافظان معرفی شده را از شعب مؤسسه در استان‌های فارس، کرمان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، قم، تهران، خوزستان و همدان عنوان و بیان کرد: استان فارس که درصد زیادی از شعب مؤسسه در این استان قرار دارند با معرفی 96 حافظ کل قرآن کریم به جشنواره جبرئیل امین موفق به تربیت بیشترین حافظ کل قرآن طی سال گذشته شده است و استان‌های کرمان با 20 و بوشهر با 8 حافظ کل پس از استان فارس بیشترین تعداد حافظ کل تربیت شده در شعب مؤسسه را به خود اختصاص داده‌اند.

260 حافظ کل قرآن ثمره یک سال تلاش بیت‌الاحزان/ تربیت 142 حافظ کل در شعب
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور افزود: در روزهای آینده آمار تفصیلی از 115 حافظ کل مراکز شبانه روزی حفظ یکساله بیت‌الاحزان را نیز در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.
وی در پایان یادآور شد: تمامی این 260 حافظ که در جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن مؤسسه در 15 شهریورماه تجلیل می‌شوند، مدرک معتبر حفظ کل قرآن از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده‌اند و تاکنون در جشنواره‌های تجلیل از حافظان کل قرآن بیت‌الاحزان مورد تجلیل قرار نگرفته‌اند.
انتهای پیام

captcha