اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۲ با رویکرد حفظ جزء ۳۰ قرآن در مساجد لرستان
کد خبر: 3737564
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲

اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۲ با رویکرد حفظ جزء ۳۰ قرآن در مساجد لرستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ. سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد لرستان از اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۲ با رویکرد حفظ جزء ۳۰ قرآن‌کریم در مساجد استان خبرداد و گفت: ۲۶ مرکز خانه نور در لرستان فعالیت دارند که طرح قرآنی ۱۴۵۲ توسط این خانه‌های نور در مساجد استان برگزار می‌شود.

اجرای طرح قرآنی  1452 با رویکرد حفظ جزء 30 قرآن‌ در مساجد لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، محمد ابدالی‌پور، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد لرستان، شنبه، 20 مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نشست مسئولان خانه‌های نور استان لرستان که با هدف توجیه برنامه‌های قرآنی سال 97 برگزار شد، گفت: 26 مرکز خانه نور در استان لرستان فعالیت دارند که طرح قرآنی 1452 با مشارکت شبکه قرآن سیما توسط این خانه‌های نور در مساجد برگزار می‌شود.
وی افزود: طرح قرآنی 1452 امسال با رویکرد حفظ جزء 30 قرآن‌کریم و در سه مقطع، تابستان، پاییز و زمستان برگزار می‌شود.
ابدالی‎پور رویکرد امسال طرح قرآنی 1452 را تربیت حافظ قرآنی براساس رهنمود های رهبر معظم انقلاب در راستای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن ذکر کرد و ادامه داد: مشارکت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و راه‌اندازی مهد نورالرضا با همکاری آستان قدس در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از برنامه‌های قرآنی خانه‌های نور و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان است.
وی اظهارکرد: طرح مهد قرآن در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و خانه‌های نور، به‌دنبال انعقاد تفاهم‌نامه فی مابین ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و آستان قدس در استان‌ها اجرایی می‌شود.
ابدالی‎پور افزود: مشارکت برای جذب و تربیت نونهالان قرآنی و همچنین برنامه‌ریزی برای تقویت و توسعه فرهنگ قرآنی از رویکردهای طرح مهد قرآن است.
یادآور می‏‌شود، طرح تلاوت نور و تفسیر قرآن، تشکیل و برگزاری برنامه‌های آموزشی در بخش‌های مختلف قرآن، برگزاری مسابقات مختلف قرآنی در سطح کانون‌ها، فراهم کردن مقدمات تربیت مربیان قرآن مساجد و معرفی افراد موفق در رشته‌های مختلف قرآنی به دبیرخانه استانی از مهم‌ترین وظایف خانه‌های نور است.

انتهای پیام

captcha