تحکیم خانواده در دستور کار قرار گیرد
کد خبر: 3737581
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
خجسته‌پور:

تحکیم خانواده در دستور کار قرار گیرد

گروه اجتماعی ـ معاون استاندار لرستان، گفت: همه ما باید تحکیم خانواده را در دستور کار خود قرار دهیم، چراکه بسیاری از طلاق‌ها در پنج ساله اول شروع زندگی اتفاق می‌افتد.

تحکیم خانواده در دستور کار قرار گیرد

به گزارش ایکنا از لرستان، حبیب‎الله خجسته‎پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، شنبه، 20 مردادماه، در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان با تبریک فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت فاطمه و امام علی(ع)، گفت: این روز را به‌عنوان روز ازدواج نام‌گذاری کرده‌اند که بهانه‌ای برای ترویج ازدواج آسان و آگاهانه است.
وی با بیان این‌که بالا رفتن سن ازدواج به مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بستگی دارد، عنوان کرد: باید تمام تلاش خود را در زمینه کاهش سن ازدواج در جامعه به کار ببریم که در این راستا باید در حوزه فرهنگی بیشتر کار کنیم، چراکه در عامل اقتصادی در کاهش استقبال ازدواج مطرح نبوده بلکه تغییر سبک زندگی امروز در دیر ازدواج کردن افراد مؤثر است.
خجسته‌پور با بیان این‌که امروز فرد با چندین برابر امکانات احساس می‌کند که آمادگی لازم را برای ازدواج ندارد، گفت: تأکید مقام معظم رهبری بر سبک زندگی ایرانی اسلامی بر این اساس بوده است.

در مسائل حوزه جوانان آمار و اطلاعات دقیقی نداریم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به این‌که برابر آمارهایی که وجود دارد بسیاری از جدایی‎ها در پنج سال اول ازدواج است که اگر ازدواج آگاهانه باشد از جدایی جلوگیری می‎کند، بیان کرد: هرکدام از ما به‌عنوان شهروند، مدیر و مسئول وظیفه داریم در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشیم و این مناسبت‌ها می‎توانند راهکار مناسبی جهت تأکید روی موضوع خاصی باشد.
وی با اشاره به این‌که در مسائل حوزه جوانان آمار و اطلاعات دقیقی نداریم، گفت: وقتی آمار خام ما دقیق نباشد ممکن است از واقعیت دور باشد و برنامه‌ریزی‎هایی که انجام می‎دهیم درست نباشند.
خجسته‌پور بیان کرد: همه ما باید تحکیم خانواده را در دستور کار خود قرار دهیم، چراکه بسیاری از طلاق‌ها در پنج ساله اول اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام

captcha