جان یک مرزبان بهایی است که در برابر برقراری امنیت پرداخت می‌کند
کد خبر: 3737626
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱

جان یک مرزبان بهایی است که در برابر برقراری امنیت پرداخت می‌کند

گروه شهرستان‌ها - رییس دفتر فرماندهی هنگ مرزی تایباد، گفت: خدمت در مرزبانی نیازمند عشق به ولایت و رهبری است مرزبانان که در شرایط سخت مرزی خدمت می کنند تنها پیرو خط رهبری گام برمی‌دارند. جان یک مرزبان بهایی است که در برابر برقراری امنیت پرداخت می کند و شهدایی که تا کنون در این راه جان شیرین خود را در راه ولایتمداری تقدیم کردند نمونه بارز این ادعا است.

جان یک مرزبان بهایی است که در برابر برقراری امنیت پرداخت می کند

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار ماشاءالله جان نثار، فرمانده مرزبانی خراسان رضوی، امروز، 20 مردادماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه استانی در تایباد افزود: بخش مهمی از امنیت در هر کشوری از مرزها به دست می‌آید و نقش اصحاب رسانه در تقویت این مهم بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: انتشار اخبار مرزبانی و پوشش تلاش‌های آنان توسط رسانه‌ها این امنیت را به تمام جهان مخابره می‌کند و فضا را برای قاچاقچیان و متجاوزان مرزی ناامن خواهد کرد.

حضور مرزبانان در کشور سبب برقراری امنیت پایدار
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی بیان کرد: حضور مرزبانان در کشور سبب برقراری امنیت پایدار شده و با دیدن آموزش‌های لازم هر روز این مهم ارتقا پیدا می‌کند. همچنین تعامل نیروهای نظامی و انتظامی با مرزبانی اجازه هیچ تجاوزی را به گروهای معاند و ضد انقلاب به مرزهای جمهوری اسلامی ایران نمی‌دهد و در این راستا با متجاوزان برخورد قاطع می‌شود.

وی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید داخلی گفت: برای تحقق این امر با هرگونه کالای قاچاق برخورد قانونی خواهد شد. قاچاق و حمایت از آن سبب بیکاری و از کار افتادن چرخه تولید در کشور می‌شود.

کاهش ورود مواد مخدر و کالای قاچاق از مرز دوغارون
 
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی به کاهش ورود مواد مخدر و کالای قاچاق اشاره کرد و افزود: در همین راستا طی 4 ماه ابتدای سال جاری 40 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق توسط مرزبانان فرماندهی هنگ مرزی تایباد توقیف و تحویل مراجع ذی ربط شد و نیز بیش از یک تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط گردید و در این ارتباط قاچاقچیان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی با اشاره به همجواری تایباد با کشور افغانستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر در جهان بیان کرد: بیشترین ورودی مواد مخدر به تایباد از طریق استان‌های جنوبی صورت می‌گیرد و این مهم نشان می‌دهد نظارت و کنترل در مرز دوغارن به صورت جدی انجام می‌گردد.

سردار جان نثار ادامه داد: نکته بسیار مهم در عملیات‌ مرزبانان، ملاقات‌های مرزی و یا ديپلماسی مرزی است. یکی از وظایف مرزبانی استیفای حقوق مرزنشینان و استیفای حقوق دولت جمهوری اسلامی است که در این راستا، سال گذشته 350 مورد و در سال جاری تاکنون حدود 60 مورد ملاقات مرزی تحقق یافته است.

انتشار صحیح اخبار وظیفه خبرنگاران را بسیار حساس کرده است
در ادامه این نشست خبری حجت الاسلام علیرضا رامیار، رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی، گفت: انتشار درست اخبار وظیفه خبرنگاران را بسیار حساس کرده و در این رسالت خطیر اصحاب رسانه در برطرف کردن دغدغه‌های مردم نقش موثری دارند.

وی با اشاره به تفاوت مرزبانان ایرانی با سایر کشورها افزود: فرق مرزبان نظام مقدس جمهوری اسلامی با سایر کشورها در این است که این گروه در کشور علاوه بر یک نیروی نظامی دارای افکار و منش مذهبی و عقیدتی است و مرز را به منزله ناموس خود می‌داند. پس در صیانت و حفاظت از آن جان خود را بدون ترس و دلهره تقدیم می‌کند.

رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی به برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در هنگ مرزی تایباد اشاره و اظهار کرد: در کنار وظیفه عملیاتی پاسداری و حفاظت از مرز، تربیت حافظان در این فرماندهی به صورت ویژه انجام می‌گیرد.

حضور بیش از 700 حافظ قرآن در هنگ مرزی تایباد
حجت الاسلام رامیار بیان کرد: هنگ مرزی تایباد با بیش از 700 حافظ قرآن کریم در اجزاء مختلف توانسته رتبه برتر را بین هنگ‌های دیگر استان از آن خود کند.

وی با تأکید بر رسالت خبرنگاران گفت: تا زمانی که غیور مردان مرزبانانی در ایران حضور دارند، هیچ نیروی بیگانه نمی‌تواند به حتی یک وجب از خاک ایران تجاوز کند و این صدای مرزبانان را اصحاب رسانه باید به گوش جهان برسانند.

همچنین سرهنگ مهدی غفاری، رییس دفتر فرماندهی هنگ مرزی تایباد، در بازدیدی به همراه خبرنگاران از نقطه صفر مرزی افزود: مرز به خطی گفته می‌شود که حاکمیت دو دولت همسایه را مشخص می‌کند و نگهداری از این خط ساده بسیار دشوار و پرخطر است.

وی اظهار کرد: خراسان رضوی 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و نگهداری از آن را مرزبانان سه فرماندهی هنگ‎های تایباد، سرخس و درگز برعهده دارند. همچنین 90 کیلومتر آن در شهرستان مرزی تایباد واقع شده است.

غفاری ادامه داد: مرز دوغارون تایباد 150 کیلومتر از سمت شمال با مرز سرخس و به همین فاصله در جنوب با مرز گزیک مشترک است.

وی با اشاره به ایستگاه‌های کنترل مرزی دوغارون بیان کرد: ایست و بازرسی نقطه صفر مرزی مرکز کنترل خودروهای شخصی و ترانزیت و افراد است. در این مرکز کنترل سالانه 50 هزار خودرو صورت می گیرد. یگان‌های آماده به خدمت در مواقع ضروری و کمک‌رسانی به سایر ایستگاه‌ها برای مقابله با دشمنان در مرز دوغارون مستقر هستند که ان یگان ها مجهز به نیروهای زبده و متخصص است. پاسگاه دوغارون کنترل کامل با سیستم‌های مجهز الکترواپتیکی را انجام می‌دهد. مراکز نامبرده تحت فرماندهی هنگ مرزی تایباد است.

مرز گمرک دوغارون تنها معبر رسمی انتقال کالا و مسافر از خراسان رضوی است
رییس دفتر فرماندهی هنگ مرزی تایباد گمرک دوغارون را تنها معبر رسمی انتقال کالا و مسافر از خراسان رضوی به کشورهای آسیای میانه دانست و گفت: اتباع خارجی بدون داشتن پاسپورت در منطقه ویژه اقتصادی قادر به تبادل کالا هستند و بیشترین صادرات کالا از این مرز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مرزهای هر کشور به مرزهای هندسی، مستقیم، تطبیقی، تحمیلی و طبیعی تقسیم می شود، افزود: در ایران کم ترین مرز مشترک با کشور ارمنستان و بیشترین مرز با کشور عراق است.

 جان یک مرزبان بهایی است که در برابر برقراری امنیت پرداخت می کند

اصحاب رسانه دیده بانان واقعی در حوزه خبر هستند
در ادامه این بازدید حجت الاسلام سید علی موسوی نژاد، نماینده عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی، گفت: اصحاب رسانه دیده بانان واقعی در حوزه خبر هستند. سلامتی و امنیت دو نعمتی است که انسان از آن بهره‌مند است و مرزبانان امنیت را در کشور برقرار می کنند و خودشان ناآرامی را درک می کنند تا هموطنانشان در امنیت باشند.

وی افزود: از سال 70 سازمان عقیدتی سیاسی ناجا رسما راه اندازی شد و آموزش‌های لازم در تمام حوزه‌های مذهبی و فرهنگی در راستای تقویت روحیه دینی به مرزبانان از این طریق داده می‌شود.

بالا بردن سطح آگاهی دینی مرزبانان در مقابل هجمه‌های دشمنان ضروری است
نماینده عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی ادامه داد: در برهه کنونی هجمه‌های زیادی از سوی دشمنان به جمهوری اسلامی ایران شده و برگزاری این کلاس‌ها کمک شایانی به بالا بردن سطح آگاهی دینی مرزبانان به‌ویژه سربازان می‌کند.

موسوی نژاد اظهار کرد: دوربین و قلم خبرنگاران شرایط خدمت در مرز را به تمام دنیا مخابره می‌کند؛ از همین فرصت استفاده می‌شود تا به دشمنان ثابت شود که سربازان ولایت با استعانت از آیات و روایات خدمت به وطن را عبادت می‌شمارند و در این نقطه احساس نزدیکی بیشتر با خداوند را دارند. امنیتی که با شرایط سخت در مرز دوغارون برقرار است در تمام دنیا زبانزد شده است.

انتهای پیام

captcha