وقف جزو لاینفک سازمان‌های مردم نهاد است/ اموال سمن‌هایی که منحل شده چه می‌شود؟
کد خبر: 3737634
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲
كمال اکبری:

وقف جزو لاینفک سازمان‌های مردم نهاد است/ اموال سمن‌هایی که منحل شده چه می‌شود؟

گروه جامعه ــ معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور از وقفی بودن بسیاری از سازمان‌های مردم نهاد کشور خبر داد و گفت: وقف جزو لاینفک مباحث مربوط به سازمان‌های مردم نهاد است.

کمال اکبری، معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ در پاسخ به این سؤال که جایگاه وقف در میان سازمان‌های مردم نهاد کشور کجاست؟ گفت: بسیاری از مؤسسات خیریه کشور که تعداد آنها قابل توجه هم هست، وقفی هستند و وقف جزو لاینفک مباحث مربوط به سازمان‌های مردم نهاد است.

وی در پاسخ به این سؤال که اموال و کمک‌های مردمی سازمان‌های مردم نهادی که وقفی نیستند در صورت انحلال چه می‌شود؟ گفت: در اساسنامه همه سازمان‌های مردم نهاد آمده است که سازمانی منحل شود، کل اموال آن سازمان به یکی از سازمان‌های دولتی متناسب با فعالیت همان سمن و یا به یک سازمان مردم نهاد با فعالیتی مشابه داده خواهدشد.

اکبری تصریح کرد: مردم مطلع باشند که اگر به یک سازمان مردم نهاد کمک می‌کنند و یا مثلاً زمین و ساختمانی در اختیار یک سمن قرار می‌دهند در صورت انحلال آن سازمان مردم نهاد اموالی که به آن سازمان داده‌اند متروکه نمی‌ماند بلکه در راستای قصد و نیت خود آنها دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته اگر انحلال یک سازمان مردم نهاد از طریق دادگاه صورت گیرد این دادگاه است که تصمیم می‌گیرد اموال به کجا داده شود.

انتهای پیام

captcha