جهاددانشگاهی می‌تواند با فعالیت‌های دانش‌بنیان نگرانی جامعه را برطرف کند
کد خبر: 3737645
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹

جهاددانشگاهی می‌تواند با فعالیت‌های دانش‌بنیان نگرانی جامعه را برطرف کند

گروه فرهنگی- امام جمعه زنجان به ایجاد اتاق‌های فکر در جهاددانشگاهی تأکید کرد و گفت: این نهاد می‌تواند با فعالیت‌های دانش‌بنیان نگرانی جامعه را برطرف کند.

جهاددانشگاهی می‌تواند با فعالیت‌های دانش‌بنیان نگرانی جامعه را برطرف کندبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در دیدار با جهادگران جهاددانشگاهی استان زنجان اظهار کرد: جهاددانشگاهی از زمان تأسیس تا کنون پیشرفت‌های زیادی کرده اما انتظارات از این نهاد علمی بیش از این است.
وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رفت جهاددانشگاهی در حوزه ایجاد پارک علم و فناوری پیش‌قدم باشد چرا که این نهاد با دارا بودن ظرفیت‌های دانش‌بنیان، نیازسنجی از نیازهای هر منطقه و با ارائه برنامه‌های مدت‌دار می‌تواند نگرانی جامعه در ابعاد مختلف را برطرف کند.
امام جمعه زنجان نبود زمینه‌های اشتغال در حوزه‌های مرتبط با رشته تحصیلی فارغ‌التحصیلان را یکی از ضعف‌های نظام آموزشی برشمرد و گفت: متاسفانه اشتغال جامعه را با استخدام حل کردیم که این بزرگترین ایراد برای کشور محسوب می‌شود.
وی به فراجناحی عمل کردن در مجموعه جهاددانشگاهی تأکید کرد و افزود: هدایت یک مجموعه نیاز به کاپیتان برای هدایت دارد و در ضمن کار به فکر ارتقای علمی باشید، خود را طالب ارتقا بدانید و در جامعه حرفی برای گفتن داشته باشید.
خاتمی با تأکید بر راه‌اندازی جمع مشورتی اندیشه‌ورز و اتاق فکر پیش‌ران در درون مجموعه جهاددانشگاهی ادامه داد: باید خودانتقاد باشیم و ضعف‌های خود را ارزیابی کنیم و در جامعه زیاد اهل ریسک نیستیم و در مقابل نوآوری‌ها غیرمستقیم مقاومت نشان می‌دهیم.
وی با اشاره به اینکه نگرانی از نداری انسان را حریص می‌کند، بیان کرد: دشمن قصد دارد کشور را از سه بعد روانی، اقتصادی و عملی تحت فشار قرار دهد و با ایجاد فشار روانی می‌خواهد دستاوردهای نظام را ناکارآمد جلوه دهد.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه ایجاد اعتماد حداقل فاکتورهای لازم برای مذاکره طرفین است، تصریح کرد: آمریکا نشان داد قابل اعتماد نیست و تضاد ما با آمریکایی‌ها تضاد ماهوی است یعنی مثل مرگ و زندگی یا سفیدی و سیاهی که در یک جا جمع نمی‌شود.
انتهای پیام
captcha