جهاددانشگاهی استان زنجان ظرفیت پذیرش 4000 دانشجو را دارد
کد خبر: 3737648
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸
در دیدار جهادگران با امام جمعه زنجان عنوان شد

جهاددانشگاهی استان زنجان ظرفیت پذیرش 4000 دانشجو را دارد

گروه فرهنگی- سرپرست جهاددانشگاهی استان زنجان با اشاره به اینکه این مجموعه ظرفیت پذیرش 4 هزار دانشجو را دارد، گفت: در حال حاضر این مرکز در 26 کدرشته دانشجو می‌پذیرد.

جهاددانشگاهی استان زنجان ظرفیت پذیرش 4000 دانشجو را داردبه گزارش ایکنا از زنجان، کامران جعفری ظهر امروز در دیدار جهادگران جهاددانشگاهی با نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، اظهار کرد: این دیدار همچون سال‌های گذشته برای این ترتیب داده شده تا با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب تجدید میثاق کنیم.
وی حمایت‌های مقام معظم رهبری از جهاددانشگاهی را همچون چراغ هدایت خواند و گفت: این نهاد به‌عنوان یکی از نهادهای مورد اعتماد انقلاب، با شعار الگوی ایرانی - اسلامی پیشرفت دانش‌بنیان و با بهره‌گیری از نیروهای کارآمد، توانسته منشا خدمات ارزنده‌ای در حوزه آموزش، پژوهش، فناوری و اشتغال باشد.
سرپرست جهاددانشگاهی استان زنجان با بیان اینکه جهاددانشگاهی شعار ما می‌توانیم را در شکل‌‌گیری اقتصادمقاومتی دانش‌بنیان عملیاتی کرده است، تصریح کرد: تلاش بر اساس تفکر مترقی، عدم وابستگی، دستیابی بومی به دانش‌های جدید، حفظ فرهنگ و هویت علمی، حمایت از دولت‌های مختلف با پشتیبانی از رهبر معظم انقلاب از رویکردهای مهم این نهاد در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و عدالت‌محور است.
این مسئول تهدیدات را فرصتی برای تبدیل به ایده‎‌های نو عنوان کرد و افزود: توانستیم مجموعه جهاددانشگاهی را به همت بالا، بدون استفاده از بودجه جاری دولتی و به عنوان نهادی غیردولتی و غیرسیاسی و نیز با بهره‌مندی از نیروهای کارآمد مدیریت کنیم.
جعفری خاطرنشان کرد: این مجموعه در سطح کشور با 40 مرکز علمی‌کاربردی، 25 پژوهشکده و مراکز آموزش‌های کوتاه‌مدت فعالیت می‌کند که از ابتدای تأسیس تاکنون استان زنجان رتبه یک را در بین مراکز علمی‌کاربردی کشور داشته و هفته گذشته نیز جهاددانشگاهی استان زنجان رتبه چهارم را کسب کرد.
وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 100 دانشجو در 26 کدرشته تحصیل می‌کنند تصریح کرد: این در حالی است که این مرکز ظرفیت پذیرش 4 هزار دانشجو را دارد و لازم به‌ ذکر است متقاضی برای تحصیل در برخی رشته‌ها در استان زنجان وجود دارد اما تعدادی از کدرشته‌ها کاهش یافته است.
سرپرست جهاددانشگاهی استان زنجان با اشاره به اینکه مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت جهاددانشگاهی استان زنجان نیز به لحاظ تعداد دوره‌های برگزار شده و خدمات‌گیرندگان رتبه دوم کشوری را کسب کرده است، تصریح کرد: در حوزه پژوهش نیز دو بخش فعال داریم و چند اختراع در حوزه ICT  به ثمر نشسته است.
وی به فعالیت مرکز خدمات تخصصی کنترل کمی و کیفی مواد خوراکی و آشامیدنی اشاره کرد و گفت: این مرکز یکی از کامل‌ترین آزمایشگاه‌های استان است و با توسعه تجهیزات آن می‌تواند همه نیازهای استان را برطرف کند.
جعفری با اشاره به اینکه دیدار با خانواده‌های شهدا و تهیه مستند از شهدای استان زنجان از دیگر فعالیت‌های مهم این نهاد است یادآور شد: مستند «ابراهیم» که به تبیین اندیشه‌ها و افکار شهید غواص ابراهیم اصغری می‌پردازد، تهیه شده و هفته دفاع‌مقدس به نمایش درمی‌آید.
این مسئول با بیان اینکه ارتقای کیفیت خدمات آموزشی منطبق بر نیاز جامعه یکی از مهمترین برنامه‌های جهاددانشگاهی است تصریح کرد: تلاش داریم با افتتاح فاز دوم مرکز رشد صنایع فرهنگی و خلاق، تعداد بیشتری از شرکت‌های دانش‌بنیان را زیر پوشش قرار دهیم.
انتهای پیام
captcha