ظرفیت سامانه سجام در پیشگیری از زمین‌خواری استفاده شود
کد خبر: 3737656
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰

ظرفیت سامانه سجام در پیشگیری از زمین‌خواری استفاده شود

گروه اجتماعی- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: سامانه سجام (دیده‌بان پیشگیری) ظرفیت قابل توجهی در پیشگیری از وقوع جرم دارد که می‌توان از آن در مقابله با پدیده زمین‌خواری بهره گرفت.

ظرفیت سامانه سجام در پیشگیری از زمین‌خواری استفاده شود

به گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین رحیمی زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد صبح امروز در جلسه با مقامات قضایی و نمایندگانی از ادارات مرتبط با امور اراضی، اظهار کرد: باید در مسئله زمین خواری در بدو امر و قبل از هرگونه تعدی و تصرف عدوانی به اراضی، اقدام پیشگیرانه صورت گیرد که این مهم در گرو اطلاع رسانی به موقع از هرگونه حرکت مشکوک در اراضی عمومی و دولتی است.

وی تصریح کرد: سامانه سجام(دیده بان پیشگیری) مشارکت اجتماعی را در تحقق اهداف پیشگیرانه تسهیل می کند و پویایی زیادی را به مردم در قبال جامعه پیرامون و خروج از بی تفاوتی نسبت به بسیاری از جرائم و معضلات اجتماعی ایجاد می کند.

این مقام قضایی به مقابله با زمین خواری با بهره گیری از سامانه سجام به عنوان یک نمونه اشاره کرد و گفت: در شرایط معمول اطلاع دادن به مبادی ذیربط در مواجهه با جرم زمین خواری زمان بر و سخت و دارای شرایط خاص اداری است و اما از طریق سامانه سجام هرگونه اقدام به سرعت در مبادی مرتبط همراه با درج مستندات و همراه با قابلیت پیگیری انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: سازکار تعبیه شده در سامانه سجام هویت افراد را مخفی نگه می دارد و افراد می توانند به راحتی در موضوع پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی مشارکت نمایند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود، ابراز کرد: اجرای دقیق طرح کاداستر در اراضی دولتی و همچنین افزایش اطلاعات عمومی و حقوقی آحاد جامعه در مسئله معاملات ملکی می تواند در پیشگیری از کلاهبرداری سودجویان و افراد فرصت طلب در زمینه فروش اراضی ملی و دولتی به افراد تأثیر گذار باشد.

انتهای پیام

captcha