توسعه باشگاه‌های کتاب‌خوانی در گروه‌های خانوادگی یزد
کد خبر: 3737659
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴

توسعه باشگاه‌های کتاب‌خوانی در گروه‌های خانوادگی یزد

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از توسعه باشگاه‌های کتاب‌خوانی در گروه‌های خانوادگی خبر داد و گفت: یکی از اقداماتی که باید در ارتباط با کتابخوانی انجام شود اینکه فعالیت‌های کتاب‌خوانی را با نشاط و پویایی همراه کنیم.

توسعه باشگاه‌های کتاب‌خوانی در گروه‌های خانوادگی یزد

به گزارش ایکنا از یزد، مجید جوادیان زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد 20 مردادماه در کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان یزد، از توسعه باشگاه‌های کتاب‌خوانی در گروه‌های خانوادگی خبر داد و اظهار کرد: یکی از اقداماتی که باید در ارتباط با کتابخوانی در جامعه انجام شود این است که فعالیت‌های کتاب‌خوانی در جامعه را با نشاط و پویایی همراه کنیم.
وی تورهای گردشگری فرهنگی و ادبی با عنوان نامه ‌ای به یزد را یکی دیگر از اقدامات فرهنگی و اجتماعی در استان یزد خبر داد و گفت: این طرح زمینه ایجاد احساس تعلق خاطر نسبت به یزد را در بین شهروندان و گردشگران ایجاد می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: از جمله برنامه‌های دیگری که در راستای افزایش سطح نشاط اجتماعی در یزد و همچنین بالابردن فرهنگ کتاب‌خوانی انجام می‌شود را ایجاد شهر یزد به یک کتابخانه دانست که مردم بتوانند در تمام شهر اقدام به مطالعه کتاب کنند.
وی با تاکید بر اینکه گذر فرهنگ و هنر با رویکرد نهادینه کردن فرهنگ و هنر در استان یزد به عنوان یک رویکرد پیگیری می‌شود خاطرنشان کرد: نخستین گذر فرهنگ و هنر کشور به همت شهرداری یزد در این شهر ایجاد شد و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره‌برداری رسید.
جوادیان زاده با اشاره به اینکه نشاط اجتماعی یک احساس رضایت پایدار و طولانی مدت تعریف می‌شود گفت: توسعه و نشاط هر دو به دنبال افزایش میزان رضایت اجتماعی هستند.
وی با تاکید بر اینکه نشاط دیریافت است و کمتر به دست می‌آید تصریح کرد: در مقابل شادی با اقدامات کوچکی از جمله یک لبخند ساده هم به وجود می آید و می توان با هر اقدامی شادی را به وجود آورد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد تعلق خاطر اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی را از جمله برکات نشاط اجتماعی دانست و افزود: نشاط اجتماعی صرفا یک موضوع برای سرگرمی نیست که ما همیشه در پایان مباحث به آن بپردازیم و نسبت به آن بررسی‌های کوتاهی انجام دهیم.
جوادیان‌زاده از طراحی سامانه نشاط اجتماعی در استان یزد خبر داد و گفت: بخش‌هایی از این سامانه در استان یزد رونمایی شده و سایر بخش‌های آن در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه حوزه زیرساختی یکی از بخش‌هایی است که برای این سامانه طراحی شده بیان کرد: ایجاد زیرساخت‌های ارزان برای مردم از جمله اقداماتی است که در این سامانه به صورت جدی دنبال می‌شود تا مردم بتوانند از آن استفاده لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام

captcha