امام جواد(ع) در بیان رهبر معظم انقلاب
کد خبر: 3737680
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۸

امام جواد(ع) در بیان رهبر معظم انقلاب

گروه معارف - هر یک از امامان معصوم(ع) دارای فضیلت‌هایی هستند، امام محمد تقی(ع)، حضرت جوادالائمه(ع) فرزند امام رضا(ع) مشهور به جود و سخا هستند. بخش کوتاهی از شخصیت بزرگوار این حضرت را در کلام رهبر معظم انقلاب می‌خوانیم.

امام جواد(ع) در بیان رهبر معظم انقلاب

به گزارش ایکنا از همدان، هر یک از امامان معصوم(ع) دارای فضیلت‌هایی هستند، امام محمد تقی(ع) فرزند امام رضا(ع) مشهور به جود و سخا هستند و از جمله امامان مظلومی که در خانه خود نیز مورد ظلم قرار می‌گرفتند و نهایتا در اوایل جوانی و در سن 25 سالگی توسط همسر خود (دختر مامون) به شهادت رسیدند.
بخش کوتاهی از شخصیت بزرگوار این حضرت را در کلام رهبر معظم انقلاب می‌خوانیم؛
امام جواد علیه السلام مانند ديگر ائمة معصومين براى ما اسوه و مقتدا و نمونه است. زندگى كوتاه اين بنده شايسته خدا، به جهاد با كفر و طغيان گذشت. در نوجوانى به رهبرى امت اسلام منصوب شد و در سالهايى كوتاه، جهادى فشرده، با دشمن خدا كرد به طورى‌كه در سن بیست و پنج سالگى يعنى هنوز در جوانى، وجودش براى دشمنان خدا غير قابل تحمل شد و او را با زهر شهيد كردند.

امام جواد(ع) کوششگر برای حکومت الله بود
امام جواد(ع) مظهر مبارزه با باطل بود، او کوششگر برای حکومت الله بود. برای خدا و قرآن مبارزه می کرد، از قدرت ها نمی ترسید، در حقیقت امام و الگو و پیشاهنگ این حرکتی بود که امروز ملت ایران همگی دست به دست آن را تعقیب می کند. چرا یک امام بزرگوار در ۲۵ سالگی به شهادت می رسد و دستگاه جبار زمان این ذریه پیغمبر را بیش از آن تحمل نمی کند؟ پاسخ به این سخن را زندگی و شخصیت امام جواد علیه السلام به ما می دهد. (بیانات در دوم خرداد 1360).
امام جواد(ع) نمودار و نشانه‌ مقاومت است. انسان بزرگی است که تمام دوران کوتاه زندگی‌اش که در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسیده است، با قدرت مُزَور و ریاکار خلیفه‌ی عباسی، مأمون مقابله و معارضه کرد و هرگز قدمی عقب‌نشینی نکرد و تمام شرایط دشوار را تحمل کرد و با همه‌ شیوه‌های مبارزه‌ ممکن، مبارزه کرد. ( بیانات در 25 اردیبهشت 1360).

زندگی کوتاه این بنده‌ شایسته‌ خدا، به جهاد با کفر و طغیان گذشت
امام جواد مانند دیگر ائمه‌ معصومین برای ما اسوه و مقتدا و نمونه است. زندگی کوتاه این بنده‌ شایسته‌ خدا، به جهاد با کفر و طغیان گذشت. در نوجوانی به رهبری امت اسلام منصوب شد و در سالهایی کوتاه، جهادی فشرده با دشمن خدا کرد به طوری که در سن ۲۵ سالگی یعنی هنوز در جوانی، وجودش برای دشمنان خدا غیر قابل تحمل شد و او را با زهر شهید کردند. همان‌طور که ائمه‌ دیگر ما علیهم‌السلام با جهاد خودشان هر کدام برگی بر تاریخ پر افتخار اسلام افزودند، این امام بزرگوار هم گوشه‌ مهمی از جهاد همه جانبه‌ اسلام را در عمل خود پیاده کرد و درس بزرگی را به ما آموخت.
آن درس بزرگ این است که در هنگامی که در مقابل قدرتهای منافق و ریاکار قرار می‌گیریم، باید همت کنیم که هوشیاری مردم را برای مقابله‌ با این قدرتها برانگیزیم. اگر دشمن، صریح و آشکار دشمنی بکند و اگر ادعا و ریاکاری نداشته باشد، کار او آسان‌تر است. اما وقتی دشمنی مانند مأمون عباسی چهره‌ای از قداست و طرفداری از اسلام برای خود می‌آراید، شناختن او برای مردم مشکل است. در دوران ما و در همه‌ دورانهای تاریخ، قدرتمندان همیشه سعی کرده‌اند وقتی از مقابله‌ رویاروی با مردم عاجز شدند دست به حیله‌ ریاکاری و نفاق بزنند.
امام جواد می‌خواست به مردم بگوید که من طرفدار اسلام و طرفدار خاندان پیغمبرم. امام علی‌بن‌موسی‌الرضا صلواةالله‌علیه و امام جواد صلواةالله‌علیه همت بر این گماشتند که این ماسک تزویر و ریا را از چهره‌ی مأمون کنار بزنند و موفق شدند. (بیانات در خطبه نماز جمعه، 18 مهرماه 1359).
انتهای پیام

captcha