امام جواد(ع) زمينه تثبيت مكتب شيعه را فراهم كرد
کد خبر: 3737686
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
حجت‌الاسلام عالی:

امام جواد(ع) زمينه تثبيت مكتب شيعه را فراهم كرد

گروه اجتماعی - کارشناس مذهبی رسانه ملی گفت: امام جواد(ع) زمينه تثبيت مكتب شيعه را فراهم كرد.

امام جواد (ع) زمينه تثبيت مكتب شيعه را فراهم كرد

به گزارش ايكنا از چهارمحال و بختياري حجت الاسلام و المسلمين مسعود عالي کارشناس مذهبی رسانه ملی شب گذشته 20 مردادماه در مراسم سوگواري سالروز شهادت امام محمد تقي جوادالائمه(ع) در مسجد امام جواد شهرکرد، بیان كرد: با توجه به موقعیت کم نظیری که امام جواد (ع) برای اولین بار در جهان تشیع از خویش نشان دادند موضع بسیار بالایی در تبیین ابعاد ولایت داشتند.
وي يادآور شد: امام جواد (ع) در دوران کوتاه عمر خویش در راستای نشر دین با حکومت مأمون روبرو شد اما از هدف اصلی خویش که تبیین مکتب اهل بیت (ع) بود کوتاه نیامد.
حجت الاسلام و المسلمين عالي گفت: ائمه (ع)، مکتب تشیع و تلقی صحیح از اسلام اصیل را نجات دادند تا زمانی که دوران غیبت فرا رسید و از این زمان به بعد بار حفاظت از اسلام و مکتب اهل بیت (ع) بر دوش علما قرار گرفت.
وي بيان كرد: لازم است افرادي كه مدير بوده و در امور فرهنگي و آموزشي ايفاي نقش مي كنند ، از ماموريت هاي ائمه درس گرفته و اصل ولايت را ترويج و آموزش دهند.
این کارشناس مذهبی در ادامه بيان كرد: لازم است شيعه با تشكيلات مرجعيت و نائب امام زمان ارتباط داشته باشد چرا كه بسياري از فرقه هاي تشيع به دليل عدم وجود مرجعيت و فقاهت به انحراف كشيده شدند.
وي با اشاره به اينكه مجالس روضه در خانه ها كمرنگ شده است، يادآور شد: بزگزازي مجالس روضه در منازل بسيار بابركت است و خانه‌ای که در آن قرآن زیاد تلاوت شود، خیر و برکتش زیاد می‌شود و اهل خانه در وسعت قرار می‌گیرند و آن خانه برای اهل آسمان می‌درخشد.
حجت الاسلام و المسلمين عالي گفت: شهادت امام حسين (ع) موجب حفظ اصل دين و اصل ولايت شد و اين جلسات، نماز، دينداري، حلال و حرام ها را مديون ائمه، خصوصا سيدالشهدا ( ع) هستيم.
وي يادآور شد: در حال حاضر حملات سنگيني از سوي دشمنان به سمت مرجعيت شيعه، به خصوص در فضاي مجازي است.
کارشناس و سخنران مذهبی بيان كرد: بخش عمده وضعيت اقتصادي و معيشتي نامناسب از بيكفايتي برخي مسئولان است و بخشي ديگر از سياه نمايي در فضاي مجازي است كه درد را بزرگ تر جلوه مي دهد.
انتهای پیام

captcha