آغاز اجرای طرح ضربتی برخورد با کارگاه‌های ساختمانی ناایمن در بجنورد
کد خبر: 3737697
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲

آغاز اجرای طرح ضربتی برخورد با کارگاه‌های ساختمانی ناایمن در بجنورد

گروه اجتماعی- سرپرست مدیریت تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان بجنورد گفت: طرح ضربتی برخورد با کارگاه‌های ساختمانی نا ایمن در سطح شهر بجنورد توسط بازرسان این سازمان با همکاری و هماهنگی دادستان شهرستان آغازشدهاست.

آغاز اجرای طرح ضربتی برخورد با کارگاه‌های ساختمانی ناایمن در بجنورد

به گزارش ایکنا ازخراسان‌شمالی، محمد خوش آینه، سرپرست مدیریت تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان بجنورد اظهارکرد:در این طرح که با حضور نماینده دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان و نیروی انتظامی به انجام می‌رسد پس از بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی توسط بازرس کار و ابلاغ موارد نا ایمن و عدم اقدام موثر توسط کارفرمای کارگاه درخواست تعقیب کارفرما و تعطیلی کارگاه صادر و در همان روز نسبت به پلمپ کارگاه اقدام می‌شود.
وی افزود:از جمله مخاطرات کارگاه‌های ساختمانی که منجر به بروزحوادث با شدت بالا می‌شود عدم حفاظ گذاری موقت پرتگاه‌ها، عدم اجرای مناسب جایگاه کار ایمن، داربست بندی ناایمن و کار در ارتفاع است.
خوش آیینه ادامه داد:طبق موارد مطروحه در قوانین کار هرگاه در حين بازرسي، به تشخيص بازرس کار احتمال وقوع حادثه و بروز خطر در کارگاه داده شود، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، حسب مورد گزارش بازرس کار از دادسراي عمومي مـــــحل و در صورت عدم تشکيل دادسرا از دادگــاه عمـومي محل تقاضا خواهند کرد فوراً قــرار تعطيل و لاک و مهر تمام يا قسمتي از کارگاه را صادر می‌کند.

captcha