مسابقات مقدماتی قرآن اوقاف کشور در قم آغاز شد
کد خبر: 3737751
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴

مسابقات مقدماتی قرآن اوقاف کشور در قم آغاز شد

گروه فعالیت‎های قرآنی - معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور از آغاز مسابقات بخش مقدماتی مسابقات سراسری قرآن کریم کشور در قم خبرداد.

مسابقات مقدماتی قرآن اوقاف کشور در قم آغاز شد

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مقنی، معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: امسال قرار شد که مسابقات ملی قرآن به شکل متمرکز و با ضبط تصویری و پخش از رسانه در قم انجام شود و این کار از روز گذشته در قم و در بخش مقدماتی آغاز شده است.
وی افزود: طبق مدل شیوه جدید مسابقات قرار شد که مرحله کشوری مسابقات در دو بخش برگزار شود؛ بخش مقدماتی به صورتی ضبط و پخش از رسانه و طبق زمان بندی آغاز شده است؛ ضبط از دیروز 20 مرداد ماه آغاز شده است و تا 30 مرداد در رشته های آوایی دنبال خواهد شد.
معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه بیان کرد: بخش معارفی از هشتم شهریور شروع می شود به مدت هشت روز نیز ادامه خواهد داشت؛ این مدل برگزاری در بخش برادران و بخش معارفی خواهران اجرا می شود و رشته های آوایی خواهران در شهرستان اراک از 17 مهرماه برگزار می شود.
وی اظهارکرد: مسابقات بخش مقدماتی آوایی از دیروزساعت 10 صبح در بخش حفظ کل آغاز شد و بعدازظهر نیز در رشته قرائت دنبال شد؛ حضور این تعداد قاری و حافظ و ضبط برنامه های آنها نیز بر اساس قرعه کشی بوده است.
مقنی تصریح کرد: بخش آوایی تا 27 مهرماه به طول می انجامد و از 28 تا 30 مردادماه نیز رشته مدیحه سرایی و دعاخوانی در جامعه الزهرا(س) که محل اصلی برگزاری مسابقات است برگزار می شود.
وی گفت: حضور شرکت کنندگان بر اساس سهمیه بندی است که از قبل مشخص شده است و در همین راستا در رشته قرائت 71 و در رشته حفظ نیز 70 نفر نیز حضور دارند.
وی اظهارکرد: در شیوه جدید مسابقات در هر فرع رشته با حضور سه داور برگزار می شود و امسال نیز با توجه به اینکه مسابقات در دو بخش مقدماتی و فینال برگزار می شود، مسابقات نیمه نهایی حفظ شده است؛ مسابقات نهایی نیز از 10 تا 23 مهر در اراک برگزار می شود.
انتهای پیام

captcha