تأمین هزینه درمان بیماران مادرزادی توسط پزشکان مشهدی
کد خبر: 3737759
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

تأمین هزینه درمان بیماران مادرزادی توسط پزشکان مشهدی

گروه اجتماعی - مدیر عامل مؤسسه خیریه امام جواد(ع) گفت: در شهر هرات دو کلینیک وجود دارد که می‌توانیم از پزشکان متخصص ایرانی دعوت کنیم که به آنجا بیایند و بیماران مادرزادی که در حیطه کاری آن‌ها قرار دارد را درمان کنند و یا حتی اگر در آنجا امکان درمان وجود نداشت، بیماران را به مشهد منتقل می کنیم که هزینه‌های استقرار پزشکان هم برعهده این موسسه خواهد بود.

تامین هزینه درمان بیماران مادرزادی توسط پزشکان مشهدی
محمد قاسم هاشمی در گفت‌وگو با ایکنا ار خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: موسسه خیریه امام جواد(ع) در سال 67 تاسیس شد و با همه مشکلاتی که در این راه با آن مواجه بودیم، توانستیم کارهایی را انجام داده و گره از مشکلات مردم باز کنیم. در واقع فعالیت‌های این موسسه به نوعی است که مجالس زیادی در این موسسه برگزار می‌شود؛ در واقع یکی از اقدامات بزرگی که در این موسسه صورت گرفته، کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه بود که مبلغی بالغ بر 80 میلیون تومان در این زمینه هزینه شد.

وی عنوان کرد: در واقع در این موسسه کمک‌ها به نوعی است که خیرین تعیین می‌کنند که مقدار مبلغی را که در اختیار ما قرار می‌دهند، در چه زمینه‌هایی صرف شود. ما این اجازه را نداریم که به آن‌ها مشاوره دهیم که بیشتر آن مبلغ را در چه راهی صرف کنند. بنابراین ممکن است مبلغ دریافتی برای سادات، کمک به بیماران دیالیزی و... باشد.

هاشمی اظهار کرد: در این موسسه حتی برای دختران تازه ازدواج کرده هم جهیزیه‌هایی تدارک دیده می‌شود. همچنین برای پسرانی که قصد دارند مراسم عروسی خود را برگزار کنند، این موسسه به تعداد 300 نفر، غذایی را تهیه و در اختیار آن‌ها قرار دهد.
مدیرعامل موسسه خیریه امام جواد(ع) تصریح کرد: آموزش آشپزی، خیاطی، گلدوزی و... از دیگر خدمات این موسسه است که افراد با این آموزش‌ها می‌توانند اشتغال‌زایی کنند؛ این در حالی است که بسیاری از این افراد به خودکفایی نیز رسیده‌اند که این برای ما جای خوشحالی دارد که توانسته‌ایم برای این افراد کاری انجام دهیم که مفید و کاربردی باشد.

وی گفت: در شهر هرات دو کلینیک وجود دارد که می‌توانیم از پزشکان متخصص ایرانی دعوت کنیم که به آنجا بیایند و بیماران مادرزادی که در حیطه کاری آن‌ها قرار دارد را درمان کنند و یا حتی اگر در آنجا امکان درمان وجود نداشت، می‌توان این دسته از بیماران را به مشهد منتقل کرد. هزینه‌های استقرار پزشکان هم بر عهده این موسسه خواهد بود.

در ادامه علیرضا کلاهان، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت مشهد، با بیان اینکه امید است که بتوانیم خیرین افغانستانی و ایرانی بیشتر برای درمان بیماران بی بضاعت پای کار آیند، ادامه داد: در مجمع خیرین سلامت و مجموعه «محکم» این کار شروع شده و خوشبختانه این پیشنهاد هم شده که یک اتاق عمل در یکی از بیمارستان‌های مشهد توسط افراد این خیریه مجهز شود تا به این ترتیب ما بتوانیم بخشی از هزینه‌ها را برای افراد به حداقل برسانیم.

وی اظهار کرد: در واقع باید گفت که اراد اتباع افاغنه توریست نیستند که ایران بخواهد هزینه‌های درمانی را از آن‌ها به صورت توریستی و با مبالغ هنگفتی دریافت کند بلکه بحث درمان بیماران جداست و ما باید این را بدانیم که در این زمینه کارهایی صورت گیرد.

انتهای پیام

captcha