آموزش ۱۰۰ قرآن‌آموز در خانه «عطر قرآن» بناب
کد خبر: 3737767
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

آموزش ۱۰۰ قرآن‌آموز در خانه «عطر قرآن» بناب

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر خانه قرآن شهری «عطر قرآن» بناب، با بیان اینکه ۱۰۰ قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، ترجمه، مفاهیم و تفسیر از گرایش‌های آموزشی این خانه قرآن قلمداد می‌شود.

 آموزش 100 قرآن آموز در خانه قرآن عطر قرآن بناب

اکرم معمارراست، مدیر خانه قرآن شهری عطر قرآن بناب در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 100 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، ترجمه، مفاهیم و تفسیر از گرایش‌های آموزشی این خانه قرآن قلمداد می شود.
وی افزود: همانگونه که انسان برای انجام کارهای روزانه برنامه تهیه می‌کند و هر روز صبح به برنامه‌اش نگاه می‌کند تا کارهای روزانه را مطابق آن انجام دهد، هر مسلمانی که می خواهد به قرآن عمل کند لازم است به طور مستمر و روزانه به قرآن مراجعه کند تا در پرتو دستورات و راهنمایی‌ها قرآن در دنیا و آخرت کامروا شود.
وی، به پایه‌های سنی قرآن آموزان این خانه قرآنی اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه سنی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می شوند.
معمارراست ادامه داد: حفظ قرآن يک سنت دينی است که نسل اندر نسل بين مسلمانان به ویژه برای کسانی که از حافظه خوبی برخوردارند موضوعيت داشته و دارد؛ زيرا با حفظ آن سرمايه و سود گران‌بهایی به دست می‌آورند.
مدیر خانه قرآن شهری عطر قرآن بناب درک معنا را جزیی از خواندن دانست و یادآور شد: دستور به خواندن، دستور به فهمیدن نیز است؛ در حالی‌که تفکر و تدبر چنین نیست. از روی عادت و غالباً ممکن است آیاتی یا متنی خوانده شود، ولی این خواندن با تفکر و تدبر همراه نباشد. از این‌رو، چون تفکر و تدبر امکان ترک دارد، قرآن به انجام آن دستور می‌دهد. به این ترتیب، نبود دستور و تذکر به درک معنا، نشانگر آن است که خواندن بدون درک معنا قابل تصور نیست؛ یعنی درک معنا جزیی از خواندن است.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: بهترین عبادت، خواندن قرآن است.
معمارراست، ضمن بازگو نمودن چرایی تفسیر قرآن تاکید کرد: قرآن كريم، در بيان مطالب، از حداقل الفاظ و جمله‌ها براي قالب ريزی معانی عميق استفاده كرده است. اين كتاب تمام معارفی را كه بشر برای سعادت خويش به آن نيازمند است، در حجم بسيار اندک از الفاظ و عبارات، ارايه كرده است و اين امر سبب شده كه فهم بخشي از آيات نيازمند تأمّل و دقّت بيشتر و تحقيق عميق‌تری براي پی بردن به مقصود خدا باشد و از اين رو ضرورت تفسير را ايجاب می‌كند.

انتهای پیام

captcha