تمسک به قرآن مانع از لغزش و انحراف در جامعه می‌شود
کد خبر: 3737792
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

تمسک به قرآن مانع از لغزش و انحراف در جامعه می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - کارشناس امور قرآنی و تشکّل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کامیاران گفت: تمسک به قرآن کریم مانع از لغزش‌ها و انحرافات خواهد بود و بهترین راه برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان است.

تمسک به قرآن کریم مانع از لغزش و انحراف در جامعه می‌شود

شهرام کریمی، کارشناس امور قرآنی و تشکّل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کامیاران در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، نشر، ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی در جامعه را موجب رشد و تکامل نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت ترویج مفاهیم قرآنی در بخش‌های مختلف جامعه بهره بگیریم.
وی قرآن و معارف آن را تنها راه نجات بشریّت دانست و افزود: «قرآن و علوم قرآنی از مهم‌ترین مسائلی است که همه مردم باید به آن توجه کنند و از معارف آن الهام بگیرند و همه تلاش خود را برای پیاده‌کردن احکام الهی بر اساس دستورات قرآن کریم به‌کار گیرند.
کریمی در ادامه با اشاره به اینکه تدبر و تعقل در قرآن کریم زمینه‌های رشد و سعادت انسان را فراهم می‌کند، بیان کرد: رشد و توسعه فعالیت‌های قرآنی مهم‌ترین ایجاد بستر برای ترویج سبک زندگی قرآنی است.
وی اعلام کرد: قرآن کریم منشأ خیر و برکت در مسیر زندگی است، از این رو باید برای ترویج قرآن و آموزه‌های آن در مساجد، مدارس، جلسات دینی و مذهبی تلاش مضاعف داشت.
کارشناس امور قرآنی و تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کامیاران با بیان اینکه اُنس با قرآن بهترین راه برای مقابله با تهاجم فرهنگی است، عنوان کرد: تمسک به قرآن مانع از لغزش‌ها و انحرافات خواهد بود و بهترین راه برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان است.
کریمی با بیان اینکه خواندن قرآن و عمل به دستورات آن، جامعه بشری را به سعادت و کمال دنیوی و اخروی سوق می‌دهد، ادامه داد: بهترین راه مصون سازی جامعه از هر نوع آسیبی، نهادینه کردن فرهنگ قرآنی است.
وی با بیان این که معارف ناب الهی باید در همه بخش‌های زندگی ما نهادینه شود، یادآور شد: یکی از مسائل مهمی که در جامعه امروز ما کم رنگ است سبک زندگی قرآنی است.
انتهای پیام

captcha