اعلام آمادگی شهرداری اهواز/ خانه‌های بازی؛ ظرفیتی برای آموزش قرآنی کودکان
کد خبر: 3737843
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸

اعلام آمادگی شهرداری اهواز/ خانه‌های بازی؛ ظرفیتی برای آموزش قرآنی کودکان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ معاون فرهنگی شهرداری اهواز به ظرفیت‌های شهرداری در ترویج فرهنگ قرآن از جمله سراهای محله، کتابخانه‌ها، فضای تبلیغاتی شهر و خانه‌های بازی کودکان پرداخت و گفت: آماده دریافت پیشنهادات برای استفاده از این ظرفیت هستیم.

آمادگی شهرداری اهواز برای ترویج فرهنگ قرآن/خانه‌های بازی؛ ظرفیتی برای آموزش قرآنی کودکان

به گزارش ایکنا از خوزستان، احمد سراج، معاون فرهنگی شهرداری اهواز به مناسبت روز خبرنگار از تحریریه ایکنا خوزستان بازدید کرد و با بیان اینکه، اهواز دارای ظرفیت قرآنی فوق‌العاده‌ای است و ایکنا می‌تواند منعکس کننده این ظرفیت‌ها باشد، گفت: از زحمات شما نسبت به پوشش جریان قرآنی استان و فعالیت‌های شهرداری اهواز قدردانی می‌کنم.

ظرفیت قرآنی شهرداری اهواز
سراج با تأکید بر اینکه زمینه‌های همکاری میان معاونت فرهنگی شهرداری اهواز و ایکنا خوزستان بازتعریف شود، گفت: اگر در فعالیت‌های قرآنی، صرفاً به محافل قرآنی بسنده کنیم کار قرآنی ابتر مانده است. شهرداری اهواز ظرفیت قرآنی خود را در ماه رمضان با دو رویکرد، افزایش دو برابری محافل و توجه به استعدادهای قرآنی مناطق بومی و محروم، برنامه‌ریزی کرد. در همه این برنامه‌ها سعی کردیم از ظرفیت‌های بومی استان استفاده کنیم و از همکاری فعالان منطقه و مساجد در برگزاری محافل قرآنی بهره‌مند شدیم. پس از ماه رمضان هم در مراسمی از همه افرادی که در این محافل با ما همکاری داشتند، تقدیر شد. 

ما آماده دریافت پیشنهادات شما هستیم
معاون فرهنگی شهرداری اهواز با اشاره به راه‌اندازی مجموعه‌هایی با عنوان «سرای محله» گفت: در همه این سراها مجموعه‌‌ای به نام «قرآن و عترت» وجود دارد. همچنین می‌توانیم از ظرفیت آموزش‌ها و کتابخانه در این مجموعه برای ترویج فرهنگ قرآنی استفاده کنیم؛ ما آماده دریافت پیشنهادات شما در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم به صورت ماهانه محفلی را با حضور نخبگان قرآن و عترت در سطح منطقه برگزار کنیم و دورهمی قرآنی داشته باشیم که البته چگونگی برگزاری آن نیازمند هم‌اندیشی با نخبگان است. همچنین فضای تبلیغاتی شهر ما می‌تواند فضائل قرآنی را ترویج دهد که در این زمینه نیز آمادگی دریافت پیشنهادات را داریم.

سراج با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید بخشی از رسانه خود را به قرآن و عترت اختصاص دهند، گفت: منطقه عین‌دو دارای استعدادهای برتر بین‌المللی و کشوری است که می‌تواند به عنوان قطب قرآنی کشور شناخته شود اما در کشور شتاخته شده نیست؛ مجموعه‌ای که می‌تواند در سطح کلان، عین دو را به عنوان قطب قرآنی معرفی کند، غیر از ایکنا نیست چون مورد اعتماد مردم است. 

پیوند جامعه هنرمندان با مفاهیم قرآنی
معاون فرهنگی شهرداری اهواز به استفاده از ظرفیت‌های هنری استان و پیوند جامعه هنرمندان با مفاهیم قرآنی اشاره کرد و افزود: ما می‌خواهیم هنرمندان در این زمینه فعالیت داشته باشند. همچنین طبق مصوبه شورای اسلامی شهر، صدور مجوز خانه‌های بازی بر عهده شهرداری است، ما می‌توانیم از این ظرفیت برای آموزش‌های قرآنی در قالب بازی استفاده کنیم.

وی درباره فرهنگسرای منطقه عین دو و غیرفعال بودن آن توضیح داد:‌ شخصاً با استاندار درباره وضعیت فرهنگسرا صحبت کردم و ایشان موافقت کردند که این فرهنگسرا در اختیار شهرداری و مردم قرار بگیرد. اگر آن محل در اختیار ما قرار بگیرد با نام قرآن و عترت نامگذاری خواهد شد که البته خواست مردم عین دو نیز همین است.

انتهای پیام

captcha