نگاه شاعرانه مهری ماهوتی به زندگی عادی یک کودک ایرانی
کد خبر: 3737873
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

نگاه شاعرانه مهری ماهوتی به زندگی عادی یک کودک ایرانی

گروه ادب ــ سروده‌های جدید مهری ماهوتی، بازتاب نگاهی شاعرانه به زندگی عادی یک کودک ایرانی در قالب دو کتاب «سوغاتی» و «مُهر صدآفرین»، در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

نگاه شاعرانه مهری ماهوتی به زندگی عادی یک کودک ایرانیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، مهری ماهوتی درباره کتاب‌های جدیدش گفت: نگاهم در این کتاب‌ها به رفتارهایی است که به عنوان مثال در آیین‌هایی مانند عزا و عروسی می‌بینیم و همه‌اش ریشه در اعتقادات ملی و مذهبی ما دارد.
وی افزود: از نذری‌پزان و مزه آن را با همسایه تقسیم کردن، استقبال از مسافر، آینه و قرآن و آب پاشیدن، لذت سلام کردن به دیگران، لذت نماز خواندن و عطر زدن، عاشق امام حسین بودن، و همدلی با بزرگترها به عنوان محورهای اصلی سروده‌هایم در این دو اثر کودکانه است.
این شاعر نام‌آشنای کودکان گفت: دلم می‌خواست از نگاه کودک، با زبان او و متناسب با نیازهایش به این رفتارها نگاه کنم و جذابیت و شیرینی لحظه‌های کودکی را در شعرهایم یک بار دیگر تجربه کنم.
براساس این گزارش دو کتاب «سوغاتی» و «مُهرصدآفرین» با تصاویری از حدیثه قربان جذابیت بیشتری یافته است. شاعر در یکی از شعرهای کتاب «مُهر صدآفرین» به عنوان «بوس شیرین» سروده است؛ «ماه توی آسمونه/ بابام میاد به خونه/ سلام کجاس؟رو لبهام/ زود میدمش به بابام/ سلام و بوس شیرین/ بابام میگه آفرین».
بر همین اساس کتاب «سوغاتی» و «مُهر صدآفرین» هریک در 24 صفحه رنگی با قیمت 7هزارتومان و شمارگان 2هزار نسخه منتشر و در قالب کتابهای سحر دفتر نشر فرهنگ اسلامی روانه بازار کتاب شده است.
علاقه‌مندان همچنین میتوانند علاوه بر فروشگاه‌های دفتر، این دو اثر و دیگر آثار دفتر نشر را از طریق مراجعه به نشانی اینترنتی www.farhangeeslamimag.com یا www.daftarnashr.com/book نیز خریداری کنند.
انتهای پیام

captcha