خبرگزاری ایکنا تخصص و کار جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهد
کد خبر: 3737885
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳

خبرگزاری ایکنا تخصص و کار جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهد

گروه فرهنگی- رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به نقش خبرگزاری‌ ایکنا در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی گفت: انتظاری که از این خبرگزاری تخصصی قرآنی می‌رود این است که اطلاع‌رسانی آنان تخصصی، آکادمیک و جهادی باشد.

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان امروز، 21 مردادماه در بازدید از خبرگزاری ایکنا که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: رسانه نقش تأثیرگذاری در توسعه کشور دارد و خبرنگار با زدن یک تیتر و تحلیل‌های خبری خود می‌تواند مطالبه‌گری کند.
وی افزود: خبرنگار می‌تواند بین اقشار مختلف جامعه رفته و درد دل‌های آن ها را گوش داده و به عنوان زبان گویای جامعه اذهان را متوجه آسیب‌ها کند.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه خبرنگاران هنرمندانی متعهد هستند که رسالت‌شان تولید خبر است، بیان کرد: خبرنگاری که رسالت خود را به درستی، حرفه‌ای و تخصصی انجام دهد راه‌گشای بسیاری از مشکلات و چالش‌های جامعه خواهد بود.

خبرگزاری ایکنا تخصص و کار جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهند

نگاه خبرنگار باید متأثر از نگاه شخصیت‌های شاخص باشد

وی با ذکر اینکه شأن قلم خبرنگار تا بدانجا است که خداوند بر آن قسم یاد کرده است، عنوان کرد: نگاه خبرنگار باید متأثر از نگاه شخصیت‌های شاخص هم‌چون شهید صارمی و شهید آورینی باشد که حق الحقیقت را بیان می‌کردند.
مرادی با تأکید بر اینکه خبرنگاران باید از جریان‌ها، اقدامات جناحی و جوسازی دوری گزینند، ادامه داد: نقد متفاوت با تخریب است، چرا که نقد حساب شده و منصفانه بوده و در آن ترور شخصیتی نمی‌شود.
وی با بیان اینکه خبرنگاران همیشه مظلوم واقع می‌شوند، بیان کرد: خبرنگاران در طول سال به وظیفه خود به خوبی عمل می‌کنند، اما تنها روزی که مدیران به خاطر می‌آوردند که باید از آنان قدردانی کنند «روز خبرنگار» است.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در ادامه با اشاره به اینکه نقش خبرنگار در توسعه یک نقش کلیدی و اساسی است، اظهار کرد: اگر کار درست انجام شود و خبرنگار به عنوان مطالبه‌گر ورود کند می‌توان مشکلات استان را به زیبایی منعکس و مرتفع ساخت.

خبرگزاری ایکنا تخصص و کار جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهند

وی با ذکر اینکه جنگ، جنگ رسانه‌ای است، افزود: رسانه‌ای که مخاطب دارد و در جهان به عنوان یک رسانه تأثیرگذار معرفی می‌شود بیش از سایر رسانه‌ها می‌تواند در خلق تغییرات نقش‌آفرین شود.
خبرنگار باید رسالت آگاه‌سازی خود را به خوبی ایفا کند
مرادی با بیان اینکه رسانه نباید ناامیدی را ترویج دهد، گفت: رسانه‌ها باید با تجهیز به خبرنگاران متخصص، کاربلد، متعهد و جهادی از جانبداری دوری گزیده و رسالت آگاه‌سازی خود را به نیکی دنبال کند.

خبرگزاری ایکنا تخصص و کار جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهند

وی با اشاره به نقش خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی گفت: انتظاری که از این دو خبرگزاری می‌رود با توجه به جایگاه علمی که دارند این است که اطلاع‌رسانی آنان تخصصی، آکادمیک و جهادی باشد.
به گفته رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، شفافیت یک رسانه در کنار نقد منصفانه سطح توقعات از خبرگزاری ایسنا را بالا برده است.
مرادی با بیان اینکه خبرنگار باید روحیه جهادی داشته باشد، دیگر ویژگی خبرنگاران را نترسی و شجاعت دانست و یادآور شد: در کار خبری، حب و بغض جایگاهی ندارد.
انتهای پیام

captcha