امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه مذاهب و مرکز مطالعات ادیان دانشگاه گاجامادای
کد خبر: 3737926
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه مذاهب و مرکز مطالعات ادیان دانشگاه گاجامادای

گروه دانشگاه ــ در جریان دیدار ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی و هیئت همراه با ریاست و معاونان مرکز مطالعات ادیان دانشگاه گاجامادای اندونزی تفاهم‌نامه همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های مختلف به امضا رسید.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه مذاهب و مرکز مطالعات ادیان دانشگاه گاجامادای
به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، این دیدار در ادامه برنامه‌های سفر رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی به اندونزی و در خصوص همکاری‌های دوجانبه و مشترک با حضور حجت‌الاسلام مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، ابراهیمیان، معاون پژوهشی دانشگاه و آخوند عبدالباسط نوری زاد، امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس و طرف اندونزیایی دکتر سیتی، رئیس مرکز مطالعات ادیان و معاونان ویدکتر دیکی صوفیان دکتر چینی انجام شد.

ابتدا رئیس مرکز مطالعات ادیان (icrs) دانشگاه UGM اندونزی در این دیدار اظهار کرد: ما در خصوص مطالعات دینی و ادیان و مذاهب اسلامی و غیر اسلامی دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی داریم و مطالعاتی انجام می‌دهیم؛ لذا فعالیت‌های این مرکز در راستای فعالیت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی است.

در ادامه مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی نیز ضمن معرفی ظرفیت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی و معرفی آن، ابعاد مختلف همکاری‌های مشترک علمی، پژوهشی، آموزشی، دانشجویی و حوزه بین الملل میان این مرکز با دانشگاه مذاهب اسلامی را تبیین کرد.

وی افزود: همکاری در زمینه مجلات مشترک، برگزاری کنفرانس‌ها و سمینار‌های مشترک، تدوین متون مشترک، اعزام دانشجویان اساتید، معرفی محققان و اساتید دو طرف برای حضور در سمینار‌ها از جمله محور‌های تعامل و ارتباط می‌تواند باشد که این پیشنهادات مورد استقبال طرف اندونزیایی قرار گرفت.

این تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های مختلف با حضور حجت‌الاسلام مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و دکتر سیتی رئیس مرکز مطالعات ادیان دانشگاه گاجامادای اندونزی به امضا رسید.

تبادل اساتید و دانشجویان و برگزاری دوره‌های مطالعاتی مشترک، تدوین مجلات و متون درسی مشترک، برگزاری سمینار‌های علمی مشترک، ارتباطات علمی و برگزاری دوره‌های دانش افزایی و مطالعات ادیان و مذاهب و تفسیر متون از جمله محور‌های این تفاهم نامه همکاری می‌باشد.

انتهای پیام
captcha