برنامه «پرده‌خوانی غدیر» در مساجد یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 3737944
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

برنامه «پرده‌خوانی غدیر» در مساجد یزد اجرا می‌شود

گروه اجتماعی- مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد از برگزاری برنامه «پرده خوانی غدیر» در مساجد این استان خبر داد.

برنامه «پرده‌خوانی غدیر» در مساجد یزد اجرا می‌شود

به گزارش ایکنا از یزد، حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد عصر روز گذشته در نشست با کارشناسان سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد اظهار کرد: دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد سعی کرده است تا با هم افزایی و هم گرایی گامی مثبت و سازنده در جهت اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری در استان بردارد که در این راستا نیز تفاهم نامه های متعددی با دستگاه ها و سازمان ها منعقد کرده است.
وی افزود: ما میتوانیم بر اساس گفتار، رفتار و سیره حضرت امیرالمومنین(ع) شعاری را برای این ایام انتخاب کنیم و در كنار حفظ شعار ديني شعور ديني را نيز در رفتار و گفتار خود و جامعه بارگزارى كنيم.
گرجي ادامه داد: در صورتي مي توانيم جامعه اي به دور از آسيب هاي اجتماعي و نيز متخلق به فضائل انساني داشته باشيم كه شور و شعور ديني و انساني را باهم داشته باشيم.
وی بیان کرد: جامعه امروز از پیشرفت و صنعت غوغا می کند اما مردم در اين جامعه صنعتي و مدرن سردرگم هستند و هرچه جلوتر می رویم صنعت نیز پیچیده تر می شود و آدم ها نیز سردرگم تر می شوند که در این راستا نیز باید با برنامه ریزی این راه را ساماندهی کنیم.
مسؤل دبيرخانه كانون هاي فرهنگي هنري مساجد يزد اشاره به سخن ژنرال دوگل درباره نامه امير المومنين به مالك اشتر كه گفته اند من نمي دانم نويسنده اين نامه كيست اما هرچه هست براي اداره دنيا كافي است،گفت: ما مي توانيم با بهره گيري از نسخه هاي درماني انسانهاي قديس و قهرماني همچون علي (ع) در دنياي مدرن و پست مدرن جامعه اي ايده آل در تمام ساحت هاي فردي و اجتماعي داشته باشيم.
باقر پارسائیان، مسئول آموزش شهروندی و ستاد غدیر سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد نیز در این نشست گفت: ستاد مبشر غدیر در شهرداری یزد همزاد با سازمان فرهنگی ورزشی است که از سال 89 فعالیت های خود را آغاز کرد.
وی افزود: تعداد 110 ایستگاه صلواتی مبشر غدیر در زمان عید غدیر در سطح استان فعال می شوند که به صورت مردمی است و همچون جشن های شعبان برنامه هی مختلفی را برگزار می کنند.
پارسائیان تصریح کرد: تا الان با توجه به فراخوان تا امروز تعداد 80 ایستگاه در سطح شهر یزد ثبت نام کرده اند که تا پایان اعلام فراخوان این میزان افزایش پیدا می کند.
یادآور می شود در پایان این نشست نیز مقرر شد که کانون های فرهنگی هنری اقدام به برگزاری ایستگاه های مبشر غدیر کرده و از طریق معرفی این دبیرخانه برنامه های فرهنگی و هنری را پیگیری کنند.

انتهای پیام

captcha