گچساران مستعد ساخت کارخانه فرآوری گیاهان دارویی است
کد خبر: 3737946
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰

گچساران مستعد ساخت کارخانه فرآوری گیاهان دارویی است

گروه اجتماعی ـ نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم کهگیلویه و بویراحمد کشت گیاهان دارویی در همه مناطق استان است.

گچساران مستعد ساخت کارخانه فرآوری گیاهان دارویی است

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، غلامرضا تاجگردون، نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی روز گذشته، 20 مردادماه اظهار کرد: سال گذشته سند توسعه گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد با هدف توسعه کشت تدوین شده وبه تصویب رسید.
وی اضافه کرد: استان ظرفیت بالایی برای کشت گیاهان دارویی دارد اما به علت نبود صنایع تبدیلی و تضمین خرید، کشاورزان تمایلی به کشت گیاهان دارویی ندارند.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کر: در شهرستان‌های گچساران و باشت بیش از 16 هزار هکتار زمین در حال تبدیل شدن از دیم به آبی است که ظرفیت خوبی برای کشت گیاهان دارویی فراهم می‌شود.
تاجگردون ابراز کرد: با هدف توسعه کشت گیاهان دارویی و با توجه به ظرفیت کشت این گیاهان در استان احداث کارخانه گیاهان دارویی در گچساران به تصویب رسید.
وی با بیان اینکه این کارخانه ظرفیت پشتیبانی خرید محصولات گیاهان دارویی در هزار هکتار را دارد، ادامه داد: این کارخانه به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد برکت احداث می‌شود.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این کارخانه در زمینی به مساحت 10 هکتار و زیربنای 2 هکتار در چند روز آینده کلنگ زنی می‌شود.
انتهای پیام

captcha