قرآن، گنجینه ارزشمند و صحیفه انقلاب‌اسلامی است
کد خبر: 3737977
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲

قرآن، گنجینه ارزشمند و صحیفه انقلاب‌اسلامی است

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه قرآن گنجینه ارزشمند اسرار، منشور و اساس حیات انسان‌ها و صحیفه انقلاب‌اسلامی است، گفت: لذا با توجه به اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز برگرفته از متن و بطن قرآن کریم است، باید در راستای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ قرآنی در سطح جامعه تلاش کرد.

قرآن، گنجینه ارزشمند و صحیفه انقلاب‌اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد داداش زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طی 5 ماهه نخست سال جاری ۵۱۲ برنامه ی قرآنی در استان برگزار شده است، اظهار کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر از این برنامه‌های قرآنی بهره مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه این برنامه ها شامل ۳۰ محفل انس با قرآن، ۱۵ مراسم قرآنی، ۴۹ مراسم جزء خوانی و ۳۱ جلسه ی تصحیح قرائت قرآن کریم و اذکار نماز است، بیان کرد: در این مدت هشت کارگاه تفسیر موضوعی در شش شهرستان استان نیز برگزار شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین داداش زاده ادامه داد: قرآن گنجینه ی ارزشمند اسرار، منشور و اساس حیات انسان‌ها و صحیفه ی انقلاب اسلامی است، لذا با توجه به اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز برگرفته از متن و بطن قرآن کریم است، باید در راستای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ قرآنی در سطح جامعه تلاش کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت ۳۵۰ موسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در سطح استان، خاطرنشان کرد: تاکنون این موسسات دوره های مختلف قرآنی در مناسبت های دینی و مذهبی برگزار کرده اند که از جمله برگزاری ۳۰ محفل انس با قرآن، ۱۰ دوره ی تفسیر بینات از مهمترین این برنامه ها است.

وی از برگزاری ۵۰ جلسه ی ثابت حفظ قرآن کریم و ۲۰ جلسه ی ثابت صوت و لحن قرآن کریم به همراه برگزاری دوره ی توانمندسازی مدیران موسسات قرآنی تا پایان سالجاری خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین داداش زاده با بیان اینکه درحال حاضر ۶۰ کانون فرهنگی تبلیغی در استان وجود دارد، افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده ۴۰ کارگاه آموزشی زندگی با سبک قرآنی اواخر مرداد به صورت یک روزه در سطح استان برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری دوره های تخصصی و عمومی قرآن کریم در استان خبر داد و یادآور شد: این دوره های آموزشی در حال برگزاری بوده و طی آن هشت هزار نفر از این دوره های آموزشی بهره مند می شوند.

انتهای پیام

captcha