مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام زمان برگزاری بخش معارفی مسابقات قرآن
کد خبر: 3737981
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام زمان برگزاری بخش معارفی مسابقات قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «زمان برگزاری بخش معارفی مسابقات قرآن اعلام شد» یکی از اخبار مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ زمان برگزاری بخش معارفی مسابقات قرآن اعلام شد

به گزارش خبرنگار ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز یکشنبه 21 مرداد 97 اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.
فارس
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، چند وقتی است که کم‌کار شده است. این صفحه امروز نیز تا ساعت 14 صرفا سه خبر با عناوین «جمع‌خوانی «اسماءالحسنی» در مسجدالحرام+ فیلم»، «قاری شدنم مانند داستان جوجه اردک زشت است/ یک ترکش من را قاری بین‌المللی کرد» و «ترتیل صفحه 428 قرآن باصدای استاد پرهیزکار+صوت و متن آیات» منتشر کرده است.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز تعداد پنج خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «زمان برگزاری بخش معارفی مسابقات قرآن اعلام شد» آورده است: دبیر بخش معارف چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم زمان برگزاری مرحله مقدماتی و نیمه نهایی بخش معارفی مسابقات قرآن را ۹ تا ۱۶ شهریورماه جاری در تهران اعلام کرد.
بخش معارفی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته های تفسیر قرآن کریم، حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم و حفظ و معارف احادیث ۱۰ خردادماه امسال در مرحله شهرستانی به صورت آنلاین و ۲۱ تیرماه در مرحله استانی به صورت آزمون برگزار شد که در مجموع ۲۱۰ نفر از برادران و خواهران مجوز حضور در مرحله مقدماتی مسابقات کشوری را پیدا کردند.
حجت‌الاسلام حسین صدیقی،‌ دبیر بخش معارف چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در خصوص مکان برگزاری مسابقات گفت: مسابقات معارف سال گذشته از یک رشته به سه رشته تبدیل شد و تا سال قبل مسابقات معارف تنها در قالب یک رشته، یعنی رشته تفسیر برگزار می‌شد که نوعاً منبع این رشته تفسیر ارزشمند نمونه و تفسیر المیزان بود.
وی ادامه داد: از سال گذشته بنا بر وعده‌ای که در مسابقات قبل، یعنی در سی و نهمین مسابقه در گیلان وعده داده بودیم که رشته‌های معارفی افزایش پیدا می‌کند، از سال قبل یعنی در ارومیه این رشته‌ها افزایش پیدا کرد و به سه رشته رسید؛ رشته‌ها یکی رشته تفسیر است که در گذشته بود؛ دوم رشته حفظ و معارف حدیث که در قالب حدیث از کتاب نهج البلاغه آغاز شد، آن هم ۱۱۰حکمت اول نهج البلاغه در قالب کتاب زمزم حکمت بود.
صدیقی افزود: دومین رشته‌ای که اضافه شد، رشته حفظ و معارف موضوعی قرآن بود که این رشته نیز حاوی مطالب خوب در قالب کتابی با عنوان «با قرآن خوشبخت شویم» طراحی شد که این کتاب براساس مهارت‌های زندگی طراحی شده و ۱۱۴ آیه قرآن را براساس این کتاب با خود آیه، حفظ آیه، آیات مشابه و توضیحات و نکات تکمیلی که در قالب احادیث، توضیحات و ... بوده ارائه شده است.
وی با اشاره به اینکه مسابقات شهرستانی مرحله اول به جای اینکه به سبک قدیم و به سبک سایر رشته‌های شهرستانی برگزار شود، به صورت آنلاین و سراسری برگزار می گردد؛ تصریح کرد: از آنجایی که نیاز به جابجایی مکانی یا محدودیت زمانی نبود و از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب، افراد در داخل یا خارج از کشور و هر جا که می‌توانستند به اینترنت متصل شوند، می‌توانستند به این مسابقه پاسخ دهند؛ و کسی که نمره ۶۰ از ۱۰۰ را کسب می کرد، سامانه آزمون به وی اعلام می‌کرد که شما راه‌یافته به مرحله بعد هستید؛ و همه افرادی که نمره بالاتر از ۶۰ را کسب کرده بودند به مرحله استانی راه پیدا کردند.
این صفحه در خبری دیگر با عنوان «رخداد بزرگ قرآنی «ترنم وحی» برگزار می شود» آورده است: محمود کریمی، معاونت آموزش موسسه کشوری مهدقرآن با اعلام ارسال بخشنامه ستادی و اجرایی به مدیران و مسئولین دفاتر شعب و کانون های قرآن در استانها و شهرستانها یادآور شد، آزمون جبرانی کتبی و شفاهی مرحله استانی روز پنج شنبه بیست و پنجم مرداد ماه ساعت ۱۰ صبح به طور همزمان و هماهنگ در کشور برگزار می‌شود.
بنابراین گزارش، معاونت آموزش تصریح کرد: در مرحله استانی تعداد ۲۰۴ حافظ کل قرآن شرکت داشتند که ۸۵ حافظ کل به مرحله کشوری راه یافتند این گزارش حاکیست حافظان کل قرآن عضو مهد قرآن از استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، لرستان، مازندران، همدان، خوزستان، مرکزی، زنجان، قزوین، گلستان، فارس و یزد در دهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تدبر ؛ « ترنم وحی» شرکت دارند.
یادآور می شود، آزمون سراسری حفظ کل قرآن «ترنم وحی » از جمله رویدادهای بزرگ قرآنی کشور است که ۹ دوره گذشته آن در استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، یزد، مرکزی و کرمان برگزار شده است.
دهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تدبر « ترنم وحی » ویژه حافظان کل عضو مهد قران سراسر کشور را طی روزهای ششم تا نهم شهریور ماه در تهران اعلام کرد.
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «تولید موشن گرافی آموزش حفظ قرآن طرح بشارت ۱۴۵۲»، «اولین سمینار دومین کنفرانس قرآن‌پژوهی پیشرفت برگزار می‌شود» و «۲۶۰ حافظ کل قرآن؛ ثمره یک سال تلاش مجموعه بیت الاحزان» است.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران، امروز صرفا یک خبر با عنوان «امامی که در بخشش علم و دارایی سخاوتمند بود» منتشر کرده است.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران، امروز تعداد هشت خبر قرآنی و معارفی منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «شرط بازگشایی مرز خسروی در اربعین» آورده است: سردار حسین اشتری در حاشیه دیدار با رئیس پلیس مرزبانی کشور عراق که صبح امروز در هتل فردیس ناجا برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران درباره امنیت مرزهای مشترک میان ایران و عراق گفت: در این دیدار درباره امنیت مرزهای مشترک و اشراف بر تحرکات گروه‌های تروریستی در طول مرزها تبادل نظر صورت گرفت و کشور عراق نیز آمادگی خود را برای ارتقای امنیت در مرزهای مشترک اعلام کرد.
فرمانده نیروی انتظامی درباره برگزاری مراسم اربعین حسینی و اقدامات انجام شده در این خصوص تصریح کرد: در این دیدار، درباره راهپیمایی اربعین بحث و تبادل نظر شده و هماهنگی‌هایی نیز صورت گرفت و امسال نیز این آمادگی را داریم که برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر راهپیمایی اربعین اقدامات خود را انجام دهیم. البته امیدواریم که تسهیلات نیز از سوی طرف مقابل برای تردد امن و راحت زائران همچون سال‌های گذشته انجام شود.
سردار اشتری درباره اینکه آیا مرز خسروی برای تردد بازگشایی خواهد شد یا خیر؟ اظهار کرد: ما هم سال گذشته و هم امسال اعلام کردیم که برای بازگشایی این مرز آمادگی داریم. اما بازگشایی آن بستگی به این دارد که طرف عراقی نیز بتواند برای تامین امنیت تردد زائران اقدامات خود را انجام دهد و اگر این امر صورت بگیرد، مرز خسروی باز خواهد شد، البته وزارت خارجه و وزارت کشور عراق نیز باید با دستگاه دیپلماسی کشورمان هماهنگی‌هایی را انجام دهند و در صورتی که موضوع به نتیجه برسد، حتما نسبت به ارائه خدمات زائران در مرز خسروی اقدام خواهیم کرد.
دیگر اخبار این صفحه در روز جاری شامل لبیک ضیوف‌الرحمن به دعوت خداوند در حرم امن الهی، دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و هیئت همراه با هئیت رئیسه و روسای دانشکده های دانشگاه سونان، راه‌کارهای برخورد امام جواد(ع) با فرقه‌های انحرافی، افزایش کیفیت ارتباط زائران ایرانی در اربعین، عزاداری به مناسب شب شهادت امام جواد (ع) در مشهد، امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه مذاهب اسلامی و مرکز مطالعات ادیان (icrs) دانشگاه گاجامادای، طرح «پیوند آسمانی» دوشنبه در سراسر کشور اجرا می‌شود، است.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز صرفا یک خبر با عنوان «کودک هشت ساله ای بر کرسی امامت» منتشر کرده است.
تسنیم
ده خبر صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم در روز جاری شامل پاسخ قرآن به کسانی که امامت امام جواد(ع) در کودکی را نپذیرفتند، در چه صورت نماز در مکان آلوده به نجاست کودکان باطل است؟، اجتماع مردم بر گرد امام زمان(عج) در بیان امام جواد(ع)، طرح «پیوند آسمانی» دوشنبه در سراسر کشور اجرا می‌شود، مناظره شگفت‌انگیز امام جواد(ع) با یک عالم شافعی در زمان کودکی، تفسیری از امام جواد(ع) که جلوی قطع دستان یک سارق را گرفت، بازدید دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور از باشگاه خبرنگاران پویا، مرثیه‌سرایی «مجید بنی‌فاطمه» در سوگ امام جواد (ع) + صوت، سروده‌ای از عالم شافعی‌مذهب در وصف امام جواد(ع) و نیازمند رویکرد تقریبی دانشگاه مذاهب اسلامی در اندنزوی هستیم، منتشر کرده است.
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز امروز صرفا یک خبر با عنوان «امام محمد تقی(ع) نمونه بارز علم در میان شیعیان بودند/جود و احسان امام نهم سبک زندگی اهل بیت را احیا کرد» منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز تعداد شش خبر با عناوین چهل حدیث نورانی از امام جواد(ع)، طرح «پیوند آسمانی» دوشنبه در سراسر کشور اجرا می‌شود، چرا جواد الائمه (ع) را باب المراد می‌نامند؟، زندگی نامه شهید محبوب پیغامی، حدیث حضرت زهرا(س) درباره ایمان، معرفی نماز تهجد و کیفیت و بهترین زمان اقامه آن و منتشر کرده است.
روزنامه کیهان
مهم‌ترین اخبار صفحه معارف روزنامه کیهان در روز جاری شامل حكمت‌هایی برای زندگی بهتر از امام جواد(ع)، راه‌های جلوگیری از تسلط شیطان، علت ترس از مرگ، منصب امامت در کودکی، حقیقت امام مبین، استفتاء از رهبر معظم انقلاب اسلامی و الگوهای مثبت و منفی سالکین است.
انتهای پیام

captcha