بهره‌مندی 3 هزار نفر از آموزش‌های تخصصی قرآن کریم در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3737990
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰

بهره‌مندی 3 هزار نفر از آموزش‌های تخصصی قرآن کریم در آذربایجان‌غربی

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه آموزش عمومی و تخصصی قرآن کریم امسال در دستور کار قرار دارد، گفت: از این تعداد سه هزار نفر آموزش تخصصی و پنج هزار نفر نیز تحت آموزش های عمومی قرار می‌گیرند.

بهره‌مندی 3 هزار نفر از آموزش‌های تخصصی قرآن کریم در آذربایجان‌غربی

سجاد جعفرزاده رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با بیان اینکه آموزش عمومی و تخصصی قرآن کریم امسال در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: از این تعداد سه هزار نفر آموزش تخصصی و پنج هزار نفر نیز تحت آموزش های عمومی قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه کلاس های آموزش عمومی و تخصصی قرآن کریم از ابتدای تابستان در ۳۵۰ موسسه ی قرآنی شهری و خانه های قرآن روستایی استان آغاز شده و تا پایان تابستان تداوم خواهد داشت، افزود: آموزش تخصصی شامل آموزش حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم است که برای تمامی سنین ارائه می‌شود.

جعفرزاده آموزش های عمومی را روانخوانی، روخوانی، ترجمه و درک مفاهیم برشمرد و تصریح کرد: توسعه و ترویج فرهنگ حفظ و ایجاد ساختارهای جلسات حفظ قرآن در استانها و آشنایی آحاد جامعه با مفاهیم، روخوانی و روانخوانی قرآن کریم از مهمترین اهداف این آموزش ها است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه سال گذشته سه هزار و ۶۰۰ نفر تحت آموزش رشته های مختلف قرآنی قرار گرفتند، تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و تخصصی موجود در حوزه ی پرورش استعدادهای نهفته ی قرآن آموزان، در زمینه ی حفظ و قرائت قرآن، شناسایی و جذب استعدادهای برتر قرآنی و تربیت آنان به‌عنوان نخبه و الگوی قرآنی در سطح استان تلاش شود.

جعفرزاده توانمند سازی مدیران موسسات قرآنی با برگزاری دوره ی آموزشی ویژه را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: این دوره ی آموزشی در طول یک ماه به مدت سه روز در هفته برای تمامی مدیران مؤسسات قرآنی آذربایجان غربی، با حضور اساتید برجسته و بنام از تهران با هدف آموزش شیوه‌های نوین مدیریت قرآنی در ارومیه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در این دوره ی آموزشی که با موضوع اخلاق و رفتارهای قرآنی در حوزه ی مدیریتی، آشنایی مدیران با قوانین و مقررات اداری، اولویت‌سنجی و خلاقیت، نوآوری و نیز بررسی مفاهیم و آموزه‌های قرآنی برگزار می‌شود، مدیران با شیوه‌های مدیریت مؤسسات قرآنی بیش از پیش آشنا می‌شوند.

انتهای پیام

captcha