بودجه فرهنگی کفاف اقدامات این حوزه را نمی‌دهد
کد خبر: 3738045
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۶

بودجه فرهنگی کفاف اقدامات این حوزه را نمی‌دهد

گروه اجتماعی- رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شاهدیه با اشاره به اینکه بودجه فرهنگی کفاف اقدامات این حوزه را نمی‌دهد، بر حمایت خیران این شهر در این حوزه تاکید کرد.

بودجه فرهنگی کفاف اقدامات این حوزه را نمی‌دهد

به گزارش ایکنا از یزد، سیدعلی میرنژاد، شهردار شاهدیه عصر روز گذشته در آیین تجلیل از فعالان رسانه ای شهر شاهدیه ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: شغل خبرنگاری شریف و کاری دشوار است و باید به موقع در صحنه حضور یابند و واقعیت ها را منعکس کنند.
وی ادامه داد: خبرنگار بازویی برای مردم برای بیان حقایق است و زمانی موفق خواهد بود که سرعت عمل داشته باشد و بدون هیچ گونه غرض شخصی نسبت به انعکاس مسائل و مشکلات اقدام کند.
شهردار شاهدیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعامل خوب شهرداری و شورای شهر شاهدیه گفت: خوشبختانه در پایان سال رکورد خوبی رقم خورد به نحوی که به ازای هر شهروند شاهدیه ده میلیون ریال هزینه شد که 70 درصد برای پروژه های عمرانی و 30 درصد برای هزینه های جاری اختصاص یافت.
وی از واگذاری خدمات شهری به شرکت های ذی صلاح خبر داد و توزیع تقویم جمع آوری زباله ها در سطح شهر، انعقاد قرارداد چمع آوری سگ های ولگرد را از دیگر اقدامات برشمرد.

تهیه طرح توسعه گردشگری شهر شاهدیه برای اولین بار
میرنژاد با اشاره به احداث یا بهسازی بیش از چهار بوستان در این شهر گفت: عملیات عمرانی بوستان شهرک ابوالفضل در حال انجام است، بوستان خانواده هفته آینده آغاز می شود، بوستان ولایت 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بوستان جنب آب انبار شیرخدا در نصرت آباد در حال اجراست.
شهردار شاهدیه از اجرای آسفالت در بیش از 46 معبر در سطح شهر خبر داد و افزود: بیش از 25 مورد دیگر اجرایی خواهد شد و پیش بینی می شود حدود 100 هزار متر مربع آسفالت معابر انجام شود.
وی وجود باغات، بافت تاریخی بکر و زیبا را از پتانسیل های شهر شاهدیه برشمرد و از تهیه طرح توسعه گردشگری شهر شاهدیه برای اولین بار خبر داد و گفت: همچنین طرح بهسازی و بازآفرینی تعدادی از محلات در دستور کار است.
میرنژاد پیاده روسازی خیابان امام، بلوار وحدت، خیابان گلبهار و بلوار سعادت را از دیگر اقدامات برشمرد و از تحویل موزاییک یارانه ای به شهروندان برای کوچه هایی که شهرداری نمی تواند در آنجا محوطه سازی انجام دهد، خبر داد.
شهردار شاهدیه از بازسازی ساختمان شورای اسلامی شهر با 60 درصد پیشرفت خبر داد و از شهروندان تقاضا کرد: مردم اطلاعات ساخت و ساز را از شهرداری بگیرند تا ساختمان ها بر اساس اصول فنی احداث شود.
وی در پاسخ به سوال ایکنا در خصوص بودجه فرهنگی گفت: برای اولین بار در تعرفه سال 97 بودجه فرهنگی به میزان پنج درصد برای کل سال 80 میلیون تومان در نظر گرفته شد و این مبلغ اضافه بر نیم درصد است که به کتابخانه ها اختصاص یافت.
شهردار شاهدیه تصریح کرد: با مجوز شورای شهر برای اولین بار در بحث فرهنگی، کارگروه فرهنگی اجتماعی مطرح شد که در قالب این کارگروه چهار کمیته ورزشی، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی تشکیل و از افراد متخصص دعوت بعمل خواهد آمد.

بودجه فرهنگی کفاف اقدامات این حوزه را نمی‌دهد

وی گفت: ان شاء الله سالی یک بار همایشی برای معرفی چهره های برتر شهر خواهیم داشت که امسال گرامیداشت دکتر علی سلطانی برگزار می شود و دوشنبه 22 مردادماه دبیرخانه نکوداشت این فرهیخته در دانشگاه یزد افتتاح خواهد شد.

بی توجهی مسئولان استان نسبت به شهر شاهدیه
علی میرجلیلی، رییس شورای اسلامی شهر شاهدیه نیز در این نشست گفت: انتقادات خبرنگار باید منصفانه، معقولانه و صادقانه باشد، قطعا معایبی وجود دارد که باید بررسی شود و در جهت رفع اقدامات لازم صورت گیرد.
میرجلیلی افزود: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و با حضور در بین مردم می توانند اخبار را منتقل کنند تا در جهت رفع مشکلات اقدامات لازم صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه باغ شهر شاهدیه در نساجی، کشاورزی و بافت قدیمی حرف اول را می زند، از حضور مسئولان در شهر شاهدیه گلایه کرد و گفت: گاها بعضی از مسئولان نسبت به حضور در شهر شاهدیه بی توجهی می کنند، بعضا دعوت هایی از طرف شورا صورت گرفته ولی پاسخی داده نمی شود.
میرجلیلی برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با حضوراعضای شورای شهر در مساجد و بررسی مشکلات مردم، جلسه با شورای ادوار گذشته، دعوت از کارشناسان و افراد نخبه، ایجاد پارک در خور شان بانوان شاهدیه را از دیگر اقدامات برشمرد.
رییس شورای اسلامی شهر شاهدیه تصریح کرد: بحث فرهنگی دغدغه اصلی و در اولویت قرار دارد که در این راستا تجلیل از دکتر علی سلطانی در ماه های آینده انجام می شود.

بودجه فرهنگی کفاف اقدامات این حوزه را نمی‌دهد

بودجه فرهنگی کفاف اقدامات این حوزه را نمی‌دهد
قاسم میرجلیلی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شاهدیه نیز در این نشست گفت: در نظر گرفتن میزان اعتبار با مبلغ 80 میلیون تومان برای بحث فرهنگی در مقایسه با 18 میلیارد که برای کارهای دیگر انجام می شود، کفایت نمی کند البته در کل کشور به این شکل است.
میرجلیلی ایجاد کمیته فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و ورزشی را یادآور شد و بر حمایت خیران در این زمینه تاکید کرد.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شاهدیه از راه اندازی کارگاه های آموزشی و روانشناسی ویژه شهروندان خبر داد و تصریح کرد: این کارگاه ها در آینده نزدیک در محل کتابخانه شاهدیه برگزار خواهد شد.
یادآور می شود در این نشست شهردار و رییس شورای اسلامی شهر شاهدیه به سوالات خبرنگاران پاسخ و در پایان با اهدای لوح تقدیر از آنها تجلیل شد.

بودجه فرهنگی کفاف اقدامات این حوزه را نمی‌دهد

انتهای پیام

captcha