خبرنگاران صریح و واقع گرایانه حقایق را بیان کنند
کد خبر: 3738096
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱

خبرنگاران صریح و واقع گرایانه حقایق را بیان کنند

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه نقش خبرنگاران در آرامش و امنیت در هنگام بروز بحران‌ها بسیار پررنگ است، گفت: صداقت و رعایت امانت در اخبار، انتظاری است که از خبرنگاران داریم و همچنین اینکه صریح و واقع گرایانه حقایق را بیان کنند.

خبرنگاران صریح و بدون لکنت زبان حقایق را بیان کنند

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یکشنبه شب، ۲۱ مردادماه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که در هتل جهانگردی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در دین مبین اسلام دانایی و قلم جایگاه والایی دارد و خداوند به قلم سوگند یاد کرده است.
وی افزود: امروز در دنیای فناوری و ارتباطات، رسانه‌ها نقش و جایگاه مهمی برعهده دارند که باید نگاه جدی‌تری به جایگاه آنها شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند، عنوان کرد: وقتی که میزان آزادی‌های اجتماعی را بررسی می‌کنند میزان آزادی رسانه‌ها را هم به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی این مسئله بررسی می‌کنند.
وی بیان کرد: خبرنگار به عنوان عنصر کلیدی در رسانه، یکی از اصلی‌ترین رسالت‌هایش روشنگری، آگاهی‌بخشی و جلب اعتماد عمومی است.
قلعه‌شاخانی با بیان اینکه نقش خبرنگاران در آرامش و امنیت در هنگام بروز بحران‌ها بسیار پررنگ است، اعلام کرد: صداقت و رعایت امانت در اخبار، انتظاری است که از خبرنگاران داریم و همچنین اینکه صریح و بدون لکنت زبان حقایق را بیان کنند.
وی با تأکید بر اینکه توجه به حقوق شهروندی و پیگیری مطالبات مردم باید موردتوجه خبرنگاران قرار گیرد، ذکر کرد: تزریق روحیه امیدواری و نشاط و امیدآفرین بودن از دیگر انتظاراتی است که از جامعه خبری داریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: خبرنگاران به عنوان چشمان تیز و ناظران جامعه، در کنار بیان مشکلات باید راهبرد و راهکار هم ارائه دهند که قطعا در توسعه هر منطقه می‌توانند بسیار مؤثر باشند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود، به مشکلات حوزه رسانه و مطبوعات اشاره و بیان کرد: مشکلات آگهی‌ها، چاپ و نشر نشریات، نبود امکانات، عدم حمایت بخش دولتی، نبود ثبات شغلی و نبود اتحادیه صنفی مدنی از جمله موانعی هستند که باید حل شوند.
قلعه‌شاخانی در پایان با اشاره به اینکه میزان شکایت از اهالی رسانه در کردستان بسیار کم است، یادآور شد: از همین تریبون از مدیران و دستگاه‌هایی که از خبرنگاران شکایت کرده‌اند خواهش می‌کنیم که شکایت خود را پس بگیرند.
انتهای پیام

captcha